FFK og media
Leste reportasjene på nettet fra FFK - VIF i går. Der står det bare om VIF! Ikke no` om at vi faktisk leda 3 ganger. Nei da. Bare at VIF ikke ville gi seg og at Moa er et kjempetalent og snart har plass på landslaget. Hareide var der og selvfølgelig så han bare på VIF. I følge avisene.
Hadde vi vinni hadde det stått om hvor fælt det var for VIF å tape. Sånn er det hele tida. Gjelder vel ikke bare oss. De eneste lagene døm gidder å skrive om er RBK, VIF, Brann og LSK. Og det virker som om du må spille på et av de laga for å komme med i landslagsbetraktninga også.
Det er til å bli fullstendig sprø av.
---------------------------
Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.
Fredrikstad er jo som kjent verdens navle. Østfold er verdens beste plass å bo på, dette er kjensgjerninger som alle vet innerst inne dypt i hjerterota. Blant annet er FFK egentlig best og at det er rart at de ikke vinner serien hvert år....... Neida, men serriøst.. Osloavisene har alltid vært slik, det er ikke noe å få gjort noe med. Ikke vits å irritere seg over dette før sesongstart. Det er dessuten bare bra om FFK blir undervurdert.
Fullstendig enig med trådstarter! Så på tv2 sporten i går, og ventet å kunne se høydepunkter fra kampen. Greit at man legger fokuset på et så stort talent som han-jeg-ikke-husker-navnet- er, det har jeg full forståelse på. Morsomt for hele Norge å se på unge gutter!
Men når man ikke engang viser FFKs sjanser og mål, bare der hvor spilleren var involvert, tyder på at man ikke er "bra" nok for tv2..
Skjønner faktisk at kjedelige klubber som Lyn og Godset, så og si uten profiler og bra fans blir fokusert lite på. Men FFK har tross alt profiler så det holder og fantastiske fans. Syns tv2 bør skjerpe seg og vise mer FFKstoff på nyhetene sine, ikke bare om Morgan-saken, Kvisvik og Rami..
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av Lemmy
Fullstendig enig med trådstarter! Så på tv2 sporten i går, og ventet å kunne se høydepunkter fra kampen. Greit at man legger fokuset på et så stort talent som han-jeg-ikke-husker-navnet- er, det har jeg full forståelse på. Morsomt for hele Norge å se på unge gutter!
Men når man ikke engang viser FFKs sjanser og mål, bare der hvor spilleren var involvert, tyder på at man ikke er "bra" nok for tv2..
Dette synes jeg ikke bare gjelder FFK men stort sett alle lag. Tv2 ønsker alltid å lage en sak etter en kamp. Om at den spilleren er dårlig, eller at treneren har problemer.
I avisene etter kampene står det svært lite om selve kampen. Det er det jeg synes er spennende. Hvordan kampen var. Ikke hvordan det gikk med lilletåa til Doffen, eller hva de finner på å skrive om. De fleste medier prøver å lage skandaler og spesielle vinklinger etter fotballkamper. Har i det siste begynt å lese Aftenposten. Jeg synes de dekker kampene best, uten de tabloide overskriftene. Det er nok det som er bakdelen med den store oppmerksomheten fotballen får i deg.
Fredd
Hvordan kan du si at Godset ikke har bra fans eller at Lyn ikke har noen profiler? Kanskje på tide å ta en titt på konkurrentene uten FFK-brillene også
Det er klart at det er lettere å se profiler i sitt eget lag enn hos andre, men jeg vil vel si at Berntsen, Hoff & Soko, samt (nedrykkskongen) Ohr, Kovacs, Winsnes & Johnsen er profiler. Sikkert flere som jeg ikke kommer på i farta også. Jeg synes også det er feil å bedømme supporterne kun på antall (Her er verken Lyn eller Godset best i klassen). Godset sine supportere er flinke til å gi lyd fra seg, det møtte faktisk ganske mange opp på hjemmekampen vår mot dem i regn/storm-været også. Bastionen er vel også en supportergjeng som har begynt å gi lyd fra seg etterhvert (for.eks til vår irritasjon på åpningsseremonien på nye Fredrikstad Stadion).
TV2 er avhengig av å tjene penger og de har garantert "state-of-the-art" analyser, mediaekspertise og markedsdtata i ryggen som et fundament for profilen de har valgt.
Desverre er det slik at det er konflikter og drama som interesserer/selger og derfor er det konflikter og drama TV2 serverer oss stakkars fotballinteresserte.
Opp med TV lisensen og fotballen tilbake der den hører hjemme, på NRK!
"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.
Opprinnelig postet av Lemmy
Fullstendig enig med trådstarter! Så på tv2 sporten i går, og ventet å kunne se høydepunkter fra kampen.
TV2s sportsending rett etter nyhetene og været er ikke ment som noe annet enn en kjapp oppsummering av kamp med eventuelle profiler - som alltid etter at TV2 investerte stort i norsk fotball - og jeg kan ikke forstå at noen av dere blir overrasket over det eller den tabloide vinklingen de har.
TV2 har jo en egen kanal, som heter TV2 Sport. Etter hver kampdag på La Manga har de fotballstudio på TV2 Sport. Hvis du er opptatt av å få med deg mest mulig av kampen, med mer analyse av begge lag og intervjuer, kommentarer, etc. er det jo bare å abonnere på TV2 Sport.
TV2s dekning av norske fotballklubbers treningskamper er enestående i mitt syn. De har proffesjonelle kamerafolk, redigerere og produsenter. De har sendt MANGE folk til ei sliten spansk øy midt i vinteren for at det norske fotballfolk skal få sin overdose fotball.
Og allikevel er det sutring her inne? Jeg tror det er på tide med en liten reality check, jeg.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
TV2s dekning av norske fotballklubbers treningskamper er enestående i mitt syn. De har proffesjonelle kamerafolk, redigerere og produsenter. De har sendt MANGE folk til ei sliten spansk øy midt i vinteren for at det norske fotballfolk skal få sin overdose fotball.Og allikevel er det sutring her inne?
Noe TV2 nok gjør ene og alene av sitt store bankende hjerte for oss fotballsupportere...
Tips før sesongstart: 6.plass.
Tips etter overgangsvinduet: 4.plass.
Vel, det var ikke i hovedsak TV2 jeg var opptatt av, men stor - avisenes dekning. Av alle andre lag enn RBK, VIF, Brann og LSK. Hvis noen av disse lagene taper en kamp er ikke fokuset på det laget som vant, men at "stor" - laget tapte. Det er sjelden noe cred å få hvis du ikke tilhører "kremen".
Er det fordi sportsjournalistene personlig heier på disse laga? Greitt at Fredrikstad ikke er verdens navle (og takk for det), men det går vel an å være litt mer objektiv i kampreferatene sine? Fredrikstad Blad er også temlig tabloid. Ser i dag at de nok en gang drar opp at Raymond ikke har fått ny avtale. Det er jo bare gnål og spikersuppekoking.
Er bare så inderlig lei av å lese i avisene når vi slår "krem"laga at det er de som har spilt dårlig, at det var et ran, at det er krise i RBK, VIF osv. Det er tydligvis det værste som kan skje noen å bli slått av FFK. Rekdal tålte det i hvertfall ikke.
Neida, jeg er forsåvidt enig med deg. Jeg stusser litt på at juniorlaget til Vålerenga får mer presse enn flere av de mer anonyme Tippeligalaga.
Tidligere Plankehaugenleder Jon Syversen har vært inne på det flere ganger i sine aviskommentarer, men deler av myten Vålerenga er mediaskapt. Denne myten har gjort VIF til mer enn et norsk fotballag og Klanen til mer enn en supportergjeng. Vålerenga har blitt laget det er gjevt å slå, og som får "krisestemning" slengt etter seg fortere enn noe annet lag. På samme måte er Klanen supportergruppen det gir ekstra prestisje å synge i hjel. Media bruker denne myten for alt den er verdt, og er selv med på å blåse VIF opp til noe mer enn det det egentlig er: et høyst ordinært fotballag.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Når det gjelder Oslo avisene, så må vel Dagbladet fra i går være ett hederlig unntak.
Synes de hadde en grei omtale av kampen, og trakk jo spesielt fram Tarik.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
For meg så har Dagbladet blitt synonymt med Esten O. Sæther, så de fikser jeg ikke å lese lengre.
FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Intervjuet med Vif-spilleren var bra og jeg syns det er riktig å legge mest fokus på det laget som folk flest liker å se på, men det hindrer dem ikke i å vise FFKs mål, vel? Det gjelder ikke bare TV2 når jeg sier at det er lite om FFK, men det er den siste episoden jeg kom på.
De bruker jo masse tid på å intervjue Raymond Kvisvik og Rami Shaaban ang. deres kontrakter ol, men sjelden noe om FFKs sportslige satsing.
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914