Tarik mener vi bør kjempe i toppen
-Trener Andersn Grönhagen fikk ikke så lang tid til å sette sitt spillesystem i fjor vinter. Nå har han hatt en hel sesong i tillegg til vinteren i år, og det tror jeg vi vil se resultatene av. Vi er blitt vant til å spille i 4-4-2, og jeg personlig har lært veldig mye av Grönhagen, forteller han til Tippebladet Tips.
-Vi ligger veldig godt an og vi kan overraske i år, slår han fast.
-Med det laget vi har nå, bør vi kunne kjempe i toppen, og ingenting er umulig i fotball. Vi kan brått overraske. Det ville vært en drøm å vinne Tippeligaen.
Bladet reager forrøvrig på at FFK har mistet seks spillere og kun fått inn to nye.
Tarik er vel opptimistisk, synes dere ikke?
- Ble blåst opp
Tarik Elyounoussi synes dommer-kritikken i fjor ble blåst for stort opp.
www.tipsgaming.com/default.asp
Kanskje han synes det var en påkjenning å ha det over seg i fjor?
Han har vel rett i at FFK kan overraske og kjempe i toppen, men FFK er nok ikke sett på som et topplag av så veldig mange i fotball Norge per i dag.
Magefølelsen min sier meg at vi fortsatt ikke er kommet til helt dit hvor vi kan prestere like godt som f.eks. Brann, Viking, LSK og Stabæk gjennom en hel sesong, men jeg lar meg gjerne overraske.
---------------------------
"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 23 feb 08, 17:16
Endret: 23 feb 08, 17:23
Opprinnelig postet av Patrioten
Tarik fyller foresten 20 år i dag
Grattis med dagen, Tarik!
Når det gjelder FFKs utsikter, så er det egentlig bare én ting som virkelig kan overraske meg - og det er om landets samlede hær av eksperter tipper at FFK skal overleve.
Forøvrig er jeg enig at det vil være en liten overraskelse om FFK vinner serien - men før noen skyter meg for denne hemningsløse optimismen - dette handler ikke bare om hvor gode FFK er eller ikke er. Det er 13 andre lag i TL, og hvor mange av de er egentlig store gullfavoritter?
Brann, skal de følge opp seriegullet like overbevisende som sist så kan vi vinke farvel. Suksess er tungt å bære, kanskje tyngre i Bergen enn noe annet sted, fordi de jubler så hemningsløst at det tar dem flere tiår åkomme ned på jorda Hvem vet om de klarer å holde sammen nå som kapteien har forlatt skuta?
RBK? Hva er det de plutselig skal lykkes med i år som de ikke lyktes med i fjor? De manglet verken spillere eller penger da heller, men suksess i serien uteble.
VIF? Jo, kanskje Mr Andresen får idéene sine på gli.Men hva er egentlig sannsynligheten for at alt skal gå glatt fra dag én, når 90% av konseptet er en nyskapning? Gi ham en sesong eller to, så kan det kanskje begynne å skje noe.
Viking? Ser ut til å ha alt, bortsett fra evnen til å vinne serien. De forventer seriegull hver gang de scorer et mål, og glemmer å ta en kamp om gangen og jobbe jevnt og trutt, slik man må for å faktisk vinne serien.
Sånn er det hele veien. Jeg har tro på at FFK kan gjøre det bra i år, fordi jeg ikke ser noen andre lag som helt klart er mye større favoritter selv på papiret. Alle lag har sine styrker, men alle lag har sine svakheter også. FFK er på ingen måte alene om det. Men da må spillerne virkelig ønske å vinne også, ikke innerst inne si seg fornøyd med en sjetteplass.
Har man sagt a,
har man sagt a.
Du glemte vel LSK?
Jeg tror gullet i år vil stå mellom LSK og Viking... LSK fordi jeg trur Nordlie har begynt å få dreisen på gutta og fordi de har gjort en tøff "ryddejobb". Viking fordi jeg tror Rösler er den som kan få de til å fungere jevnt over tid - noe de ikke har fått til tidligere.
En annen outsider du (kanskje) glemte er Stabæk. Hvis de holder gullrekka si skadefri vil de igjen ha et spisspar som putter 10-20 mål x 2. Men jeg tror ikke de går enda en sesong med såpass lite skader og Alanzinho forsvinner vel...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 24 feb 08, 02:12
Endret: 24 feb 08, 02:17
Opprinnelig postet av denialsander
Du glemte vel LSK?
Glemte og glemte... var ikke meningen å ramse opp alle. Men selvsagt, LSK vil bli sterke. Kanskje er det deres tur i år. Men det spørs. Jeg anser LSK å være et typisk medgangslag, på en god dag er de enormt sterke. Men straks det butter litt i mot så setter de seg ned og sutrer som unger. Dessuten pådrar de seg for mange kort, og det feller dem mot slutten av sesongen. Egentlig burde vel LSK vunnet hvert år, men de er og blir sin egen største fiende. Jeg er ikke sikker på hva Tom Nordlie kan gjøre med de svakhetene, jeg tror han er bedre til å styrke lagets allerede sterke sider.
Stabæk ja, hva skal man si? Jeg har ennå ikke kommet over den avsindige anti-prestasjonen deres fra to år siden, da de hadde to stk spillere som tilsammen scoret 37 mål - og enda klarte de bare en femteplass. Sterk plassering i seg selv, og visst var det bra med de forutsetningene de hadde, men likevel. Når de først har en sånn suksess på topp, så sier det mye om hvor ujevnt resten av laget var. Og har de egentlig fått gjort noe større med det ennå?
Høres rimelig ut at LSK og Viking kommer til å kjempe i toppen i år, i alle fall. Man kan jo aldri se bort fra RBK heller. Men så vet jeg neimen ikke mer. Det virker som om alle lag har forsterket stallen, men knappest noe lag som ser veldig komplett ut. Viking har jo også litt uro omkring Ijeh, som i følge nærmere kilder skal ha vært mer opptatt av privatlivets problemer enn av fotball i det siste.
Har man sagt a,
har man sagt a.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914