Michael Trulsen har fått kyssesyken
Trulsen har jo fått kyssesyken hvs jeg har forstått det riktig.
Mod (Holters): Endret tittelen.
---------------------------
Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.
Får følge opp her da...
En kommentar bare til Rune Haugen som mente at det heller bare er en ulempe å være godt trent når man får denne sykdommen. Det kan godt være, så lenge sykdommen varer, men når man blir frisk igjen så er det klart lettere å trene seg opp igjen om man var veltrent fra før.
Har testet ut kyssesyken selv en gang. Det var ikke noe særlig. Det varte et par måneder, og innen et halvt år var jeg forlengst tilbake i full trening og i god form. Den gangen var jeg nok rimelig godt trent også, og jeg opplevde ikke det som noen ulempe. Men den sykdommen kan nok ramme folk ganske ulikt har jeg skjønt.
Trulsen bør i alle fall være unnskyldt fra all form for prestasjonskrav i år, det tror jeg sikkert er en grei vurdering.
Har man sagt a,
har man sagt a.
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Får følge opp her da...
En kommentar bare til Rune Haugen som mente at det heller bare er en ulempe å være godt trent når man får denne sykdommen. Det kan godt være, så lenge sykdommen varer, men når man blir frisk igjen så er det klart lettere å trene seg opp igjen om man var veltrent fra før.
Har testet ut kyssesyken selv en gang. Det var ikke noe særlig. Det varte et par måneder, og innen et halvt år var jeg forlengst tilbake i full trening og i god form. Den gangen var jeg nok rimelig godt trent også, og jeg opplevde ikke det som noen ulempe. Men den sykdommen kan nok ramme folk ganske ulikt har jeg skjønt.
Trulsen bør i alle fall være unnskyldt fra all form for prestasjonskrav i år, det tror jeg sikkert er en grei vurdering.
Det som er et aber ved å være godt trent er faktisk at disse har lett for å starte for tidlig, og dermed forlenger sykdommen. Ikke at det er et gjengs tilfelle det her, men det bør ikke være en fordel sånn som en annen debattant skrev. Det gjør nesten heller vondt verre skrev jeg, altså nesten, ikke bastant.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det som er et aber ved å være godt trent er faktisk at disse har lett for å starte for tidlig, og dermed forlenger sykdommen. Ikke at det er et gjengs tilfelle det her, men det bør ikke være en fordel sånn som en annen debattant skrev. Det gjør nesten heller vondt verre skrev jeg, altså nesten, ikke bastant.
Hehe Rune Haugen. Ikke alltid man kommer med like gjennomtenkte kommentarer, det gjelder vel oss alle. Men å hevde at det ikke er en fordel å være godt trent når man får kyssesyken FORDI man da mest sannsynlig vil begynne å trene for tidlig igjen, var vel ikke helt heldig :) Det er vel ikke at man er godt trent som er problemet da? Det er vel heller at noen er for ivrige på å begynne å trene igjen. Om man er godt eller dårlig trent er vel skitt det samme.
Var litt morsom den der Rune :)
Opprinnelig postet av jambo
Om man er godt eller dårlig trent er vel skitt det samme.
Hvis du hadde sett hva jeg begynte å svare på så hadde du skjønt hva jeg mente. Nemlig at å være godt trent ikke har noe å si på kyssesyken. Han som jeg svarte på skrev at det er godt han er bra trent. Den setningen jeg plukker ut fra deg der holder nok for meg.
Men da skjønner jeg hva du mener. Er i grunnen enig med deg, ut fra egne erfaringer. Når man trener mye og ivrig kan det være desto lettere å ville begynne på igjen for fort. Hvilket helt klart ikke er noe bra om man har vært syk - eller skadet på noe vis. Men kyssesyken er spesielt tålmodighetskrevende, ettersom man ikke trenger å føle seg særilg syk all den tid man ikke anstrenger seg. Da begynner det fort å krible i beina hvis man savner sin regelmessige trening.
Har man sagt a,
har man sagt a.
Men da skjønner jeg hva du mener. Er i grunnen enig med deg, ut fra egne erfaringer. Når man trener mye og ivrig kan det være desto lettere å ville begynne på igjen for fort. Hvilket helt klart ikke er noe bra om man har vært syk - eller skadet på noe vis. Men kyssesyken er spesielt tålmodighetskrevende, ettersom man ikke trenger å føle seg særilg syk all den tid man ikke anstrenger seg. Da begynner det fort å krible i beina hvis man savner sin regelmessige trening.
Jeg kjenner flere opp igjennom åra som har fått svi for å ha starta opp for tidlig, og dermed har fått forlenga tida før han kunne starte for fulgt igjen.
Jeg kjenner flere opp igjennom åra som har fått svi for å ha starta opp for tidlig, og dermed har fått forlenga tida før han kunne starte for fulgt igjen.
Desverre veldig vanlig, ja. Også fenomenet "følgeskader" er fryktelig utbredt. Altså at man får én skade til å begynne med, men så er man for utålmodig og trener likevel, bare at man forsøker å ta hensyn til skaden eller kompensere for den på et vis. Da oppnår man som regel å pådra seg andre typer slitasjeskader som følge av at man kompenserer for den første skaden. Har sett treningskompiser gå skadet på den måten tre-fire ganger så lenge som de hadde trengt om de bare hadde vært tålmodige med den første skaden de fikk.
Har man sagt a,
har man sagt a.
Var dette kyssesyken ?? Jeg kjenner ingen som har vært tilbake på så kort tid ??Det var ikke en skikkelig vrien influensa han hadde da ??
Det finnes folk som får kyssesyken og ikke merker at det er det de har engang. Folk reagerer så vanvittig forskjellig, og det er de mest alvorlige tilfellene man hører om / legger merke til.
Har du lest forumets retningslinjer?
Kyssesyken rammer ofte idrettsfolk.
Jeg hadde selv kyssesyken for litt under to år siden, og det er ofte noen som rammer ungdom i idrettsmiljøer. Jeg var i kanskje min beste form den gang jeg fikk konstantert sykdommen. Det ofte varierene grad av hvordan sykdommen bryter ut, men for meg så var det uendelig slapphet, feber og utslett i ansiktet (10 prosent får det) i en uke eller to før det sakte men sikkert gikk over til å føle seg ganske frisk. Man tar ukentlige leverprøver for å følge opp for å sjekke om to ulike verdier er på vei ned, to verdier jeg husker navnet på men som tydelig viser at om man er syk eller frisk. Det er milten og leveren som påvirkes av denne sykdommen. Og jeg som var glad i å trene fikk beskjed om at dette va uaktuelt den første tiden. Etter en måneds tid fikk jeg høre fra legen at leverprøvene var mye bedre, og antagligvis var så godt som gode i løpet av en uke. Og han gav da meg klarsignal til å trene lett kondisjon, styrke etter en uke. Jeg kom ned å tok den siste prøven og den viste at verdiene var nede på normalnivå. Men for sikkerheten skyld, at ikke milten fortsatt skulle være hoven, og kunne sprekke, fikk jeg beskjed å holde meg unna fotball i en til to uke til. Så etter 5-6 uker var jeg tilbake i trening, og alledere etter to-tre uker etter det igjen var jeg tilbake på det nivået jeg hadde.
Det er viktig å understreke at denne sykdommen oppleves forskjellig på nesten alle som får det. Men en ting som er sikkert er at hvis man legger seg ned å tror man er syk varer dette lengre. Bare se på han håndballspilleren som hadde åpent brudd i leggen for en tid tilbake. Tok av gipsen etter fire dager og spilte håndball etter 4-5 uker. Helt utenkelig for andre.
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"
les mer: www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1387
Har du lest forumets retningslinjer?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914