Staw vs Braathen
Nå som Rami er klar for Hammarby blir det spennende å se hvem av ungguttene som blir ny 1.keeper. Blir det en av dem eller blir det 50/50 fordelt mellom dem? (såfremt begge er skadefrie)
Begge er U21 landslagskeepere.
Hva er forskjellen mellom dem? Den enes styrke/svakhet i forhold til den andre? Må innrømme at jeg ikke har sett så mye til dem at jeg kan uttale meg om styrke/svakheter, men det er det sikkert andre som har forutsetning for å gjøre?
jeg vet ikke noe om dem. men jeg trur nok en av de blir 1 keeper. men jeg trur også at nummer to kommer til å få sjangsen fra start i en del kamper også.
liker ikke ideen om at de skal spille 50% hver eller noe. den som er best skal stå. så får han andre prøve seg i noen kamper for å vise seg frem.
Spør som vanlig av ren uvitenhet!
---------------------------
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Opprinnelig postet av endre
Men nå har jo Lasse vært lengre i FFK systemet, har dette noe å si?
Hvorfor skulle det ha noe å si? Tror ikke Grönis teller måneder og uker på laget når han skal ta ut sin førstekeeper - da er det nok utelukkende kvaliteten han går etter.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av endre
Men nå har jo Lasse vært lengre i FFK systemet, har dette noe å si?
Vil ikke tro det har noe å si. Regner med at den som er best til enhver tid spiller. Håper bare at det blir gitt tillit over flere kamper, og ikke vingles for mye fram og tilbake. 1 "førstekeeper", den andre får prøve seg i en del kamper...?
Alt jeg gjør og sier er forøvrig i ren uvitenhet...
Nå kjenner jeg forresten at jeg begynner å glede meg til sesongstarten... :)
Opprinnelig postet av danan
Jeg synes Bråthen virker mer sikker og rutinert enn Staw. Bråthen hadde riktignok noen dårlige utspark i dag, men det kommer seg vel, ganske god i feltet var han også. For meg så virker Staw mindre rutinert, men han er flink til å sette i gang spillet raskt, det skal han ha.
Jeg har bare sett Staw, i mål for reservelaget borte mot Strømmen i fjor. FFK tapte 0-2. Det var ingen stor kamp av FFK2, men det var likevel veldig tydelig at det bare var én FFK-spiller som holdt A-lagsklasse den dagen, og det var Lasse Staw. Han var FFKs klart beste den dagen i alle fall. Ellers var det vel stort sett Bråthen som kom innpå i Shaabans (sjeldne) fravær i fjor? Kan ha vært litt tilfeldig det, kanskje.
Tror den godeste Grønhagen har et aldri så lite luksusproblem nå. Det er han sikkert begeistret for. Har inntrykk av at Grønhagen setter stor pris på å ha luksusproblemer.
Har man sagt a,
har man sagt a.
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Ellers var det vel stort sett Bråthen som kom innpå i Shaabans (sjeldne) fravær i fjor? Kan ha vært litt tilfeldig det, kanskje.
Var nok omvendt. Bråthen fikk 45 minutter mot Aafk borte, mens Staw fikk tre fra start og en kamp hvor han ble byttet inn etter 35 minutter.
Men de to var nesten ikke friske samtidig, så det var aldri noe direkte konkurranse mellom dem.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Blir spennende å se hvem som vinner denna kampen. Jeg holder en knapp på Lasse.
Håper begge får væra skadefrie i hele år!
hva syns dere nå som dere har sett keeperne i aksjon på la manga? mener at det ikke er noen tvil om at de kommer til å koste oss noen poeng i år. spørsmålet er hvor mange?
de er jo urutinerte. å det syns jeg de har vist ved et par anledninger på la manga.
men jeg mener også at denne sesongen er riktig å satse på de. er jo tross alt bare 1 lag som skal ned i år. å vi er ikke så dårlige at vi blir det laget i år.
Min oppfattning er at pr. i dag så leder Erik denne kampen på poeng. Nå har jeg sett alle kampene i år og Erik virker noe tryggere og litt bedre i feltet. Nå er dette to ungutter som puster hverandre i nakken så noen ekstrem forskjell er det ikke.
Grønhagen har uttalt at den som blir satset på som førstekeeper får stå de siste to treningskapene, og de tre første seriekampene. Dette betyr at vi sannsynligvis får se begge i mål i TL. Forskjellen er så liten at den som får starte sesongen garantert ikke klarer å holde den andre ute hele sesongen.
Det at FFK satser på to unge lovende keepere koster for eller siden noen poeng, allikevel vil dette være en god løsning på sikt.
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Opprinnelig postet av Anne
Det med de to siste treningskampene kan bli et problem, da minimum en av de vil vere på landslagssammling da den siste treningskampen går. Vil kanskje vere en utopi men klubben kan risikere og ha en U-21 keeper samt den andre som første valg.. Dette kan fort skje da det er gjevnt og spør hva de forskjellige trenerene foretrekker...... Etter de to siste landskampene så tror jeg lasse er frst der. Men ikke helt enig at det er så stor forskjell på de i feltete, bege går og plukker det de skal....... Tror kankje det vi vere hva forsvaret føler seg tryggest på som vil avgjøre.. Har også hørt rykter fra kannaler at de vurderer en keeper til som er eldre og leie ut en av de unge, det ville i såtillfelle vert det som var best for guttene og ikke vert så dumt at begge fikk utvikle seg over dette året..
Jeg tror, nei jeg er helt sikker på at den som står for FFK, den står for u21 også, alternativet er at de begge spiller førstelags fotball, altså at en av de leies ut som du sier.
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Da kan vi få en eller to keepere som utvikler seg til gode eliteseriekeepere, som kan få litt rutine og bli mer sikre. I de siste sesongene så har det vært langt mellom unge norske keepere som har fått sjansen i eliteserien. De to jeg kommer på, er Opdahl og Jarstein, og de har jo ikke gjort seg bort. Selv om de kostet noen poeng i starten.
Flott at FFK gir de tillitt.
Med riktig matching fra klubben og rett innstilling fra gutta, har vi 2 keepere i norgeseliteen i løpet av 3 år.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Med riktig matching fra klubben og rett innstilling fra gutta, har vi 2 keepere i norgeseliteen i løpet av 3 år.
Tipper at den som taper i konkurransen vil forsvinne fra FFK lenge før det har gått 3 år.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Opprinnelig postet av benksliter`n
Det er jeg sikker på at du har rett i, vil tippe at begge to er i klubben maks en sesong sammen, de har ambisjoner begge to, og der vil det nok ikke vere klubbfølelser men egen utvikkling som vil telle.. Så mener at det hadde vert et sjakktrekk av klubben og få en rutinert annenkeeper, la en av de spille mens den andre blir leid ut og kan få erfaring i enten elite, eller 1. divisjon.......Da kan klubben ta et valg på hvem de vil satse på etter årets sesong. Jeg mener dette ville vert det mest iddielle for guttene og for klubben..... De vil uansett ikke greie å beholde begge over tid, og tror også at den konkuransen to så unge urutinerte keepere får seg i mellom ikke er heldig, tror feil % blir større av det, guttene har en underbevist het som vil jobbe. Dette er også noe jeg vet er ønskelig fra U-21 selvom de sier noe annet ofesielt, de kan ikke noe annet..Opprinnelig postet av dracula
Tipper at den som taper i konkurransen vil forsvinne fra FFK lenge før det har gått 3 år.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914