Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvordan tror dere Fofana presterer i år?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 16 jan 08, 17:12
Endret: 16 jan 08, 17:21

ser at barsom mener at fofana er den av ungguttene som har imponert ham mest.

hadde egentlig trudd at tarik var bedre enn han. trur dere vi får se en bedre fofana i år? han har jo sikkert blitt bedre kjent med kulturen å fotballen vi spiller her. hadde vært veldig morro å få igang fofana å kouadio. vi har jo sett hva det bor i begge to.

Mod: Lagde en mye mer beskrivende overskrift.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 16 jan 08, 17:37

Jeg tror våre to Ivorianske venner vil slå til for fullt i år.  Vi kan fort få eliteseriens råeste og yngste angrepsrekke med de to og Tarik...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 16 jan 08, 17:47
Det var jeg som stilte spørsmålet på F-B. Personlig ble jeg litt overrasket over svaret. Jeg håpet kanskje at han skulle trekke frem Thomassen, Halvorsen, Trulsen eller Elvestad fordi jeg så gjerne vil at disse gutta skal slå til. Helst i år.

Men Fofana er muligens en slik spiller som man umiddelbart blir imponert over. Førstereaksjonen til Raymond Kvisvik da Fofana og Kouadio var på prøvespill i november 2006 var, om vi skal tro FB, ”I tillegg til teknikk hadde de balanse, smidighet og hurtighet i en fin kombinasjon. Jeg så også noe av løpssteget mitt i dem, ja jeg fikk nesten krampe av å se dem springe. Dem var over alt”. Det er vel tenkelig at Barsom har fått det samme inntrykket av ivorianerne. Det er lett å la seg imponere av tekniske og lekne spillere. Jeg husker jeg ble mektig imponert første gang jeg så Øyvind Hoås (uten sammenlikning for øvrig).

Men for all del, det hadde selvsagt vært særdeles hyggelig om Fofana virkelig tok steget opp. Det er ingen tvil om at gutten har et enormt potensiale.

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 16 jan 08, 19:40

Har tidligere sagt det og sier det igjen; når Fofana finner seg til rette her i FFK vil det påvirke prestasjonene hans positivt. Etter et år har han forhåpentligvis funnet seg til rette her i Plankebyen, og jeg ser frem til Fofana denne sesongen!

Det som er positivt er at vi har unge spillere på forskjellige stadier. Vi har Lasse og Tarik og Agim som spilte litt forrige sesong og de to førstnevnte sesongen før der igjen. Vi har Erik Bråthen, Fofana og Kouadio som fikk spilletid i fjor. I tillegg har Elvestad vært på A-laget, men ikke fått spilletid. I år har vi fått opp Thomassen, Trulsen og Chr. Halvorsen. De litt eldre unggutta kan være forbilder og inspirasjonskilder for de helt ferske.

Faktisk sitter jeg og håper på at unggutta tar ansvar i angreppsspillet neste år. For det hadde vært jævlig morsomt å sett Tarik, Fofana, Trulsen, Kouadio og Thomassen hæppe med forsvarsspillere neste år!

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 17 jan 08, 07:58
Håper også Fofana og Koudio blomstrer denne sesongen. Vi så jo antydninger i fjor. Lurer forresten på hvordan dette eie / leieforholdet med disse gutta fungerer. Hvis jeg forstod riktig så var de Charltons eiendom, og FFK leier disse gutta av Charlton? Men hvor lang kontrakt har de med Charlton? De må vel bli Bosman spillere en gang de også? Eller er de på livstids kontrakt med Charlton?

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 17 jan 08, 08:55

Har skjønt at Fofana er vant til å score mye mål. Tror det er små justeringer som skal til før han begynner å gjøre det i FFK også. Han mangler lite på fokus og innstilling i alle fall. Det lyser lang vei.

Ellers var det Kouadio som hadde den mest imponerende utviklingen i løpet av sesongen i fjor, i mine øyne. Håper han fortsetter i samme spor i år.

Tarik endte på 9 scoringer i fjor, var det ikke det? Fem året før. Fin utvikling det. Hva blir det i år, 14-15 mål?

Tror det kan være lov å håpe på at alle disse tre unggutta kan ha produktive perioder i år, bidra med mye konstruktivt og sikkert score en del mål også. Men ustabilitet og varierende prestasjoner hører vel med til gamet blant så unge spillere, uansett hvor talentfulle de er. Så det tror jeg vi må regne med i år også.

Har man sagt a,
har man sagt a.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 19 jan 08, 01:39

Opprinnelig postet av aavdst
Håper også Fofana og Koudio blomstrer denne sesongen. Vi så jo antydninger i fjor. Lurer forresten på hvordan dette eie / leieforholdet med disse gutta fungerer. Hvis jeg forstod riktig så var de Charltons eiendom, og FFK leier disse gutta av Charlton? Men hvor lang kontrakt har de med Charlton? De må vel bli Bosman spillere en gang de også? Eller er de på livstids kontrakt med Charlton?

Det jeg har hørt er at hadde Charlton rettighetene til disse gutta pga at de sponsa/finasierte klubben de kom fra, men kunne ikke ta de inn pga regler i engelsk fotball. Den fulle og hele sannhet har vel aldri kommet frem/blitt bekreftet av FFK..

Et lag skal rykke direkte ned fra TP i år, og det skal bli HamKam...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 19 jan 08, 09:40
Jeg har forstått det slik at Charlton kan hente dise spillerne med en gang de mener at det er gode nok men at FFK i såfall vil få en mindre kompensasjon.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 19 jan 08, 10:11
Endret: 19 jan 08, 10:12
Opprinnelig postet av Erikk
Jeg har forstått det slik at Charlton kan hente dise spillerne med en gang de mener at det er gode nok men at FFK i såfall vil få en mindre kompensasjon.

På seks måneders varsel, er vel avtalen. Kontrakten er over tre år.

Men de får vel ikke arbeidstillatelse i Charlton når de ikke har en eneste a-landskamp?

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 19 jan 08, 10:32

Opprinnelig postet av Costanza

Men de får vel ikke arbeidstillatelse i Charlton når de ikke har en eneste a-landskamp?

Det får de ikke nei. Spørsmålet er hvor lenge har de kontrakt med Charlton? Regner jo med at Charlton enten forlenger eller skal ha penger for dem i god tid før kontrakten deres går ut. Jeg syns FFK bør prøve å kjøpe de fri før det blir økonomisk umulig...

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 19 jan 08, 11:54

Opprinnelig postet av Costanza

Det er slik jeg har forstått det også.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 19 jan 08, 13:26

Opprinnelig postet av HotDream
Jeg syns FFK bør prøve å kjøpe de fri før det blir økonomisk umulig...

Vi bør vel avvente minst til sommeren, vel? Da er det 1 1/2 år igjen av deres kontrakt med Charlton og vi har sett hvordan de fungerer i halve sesongen. 

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 19 jan 08, 13:45

Har blir i hvertfall nødt til å prestere på ett høyere nivå, han har bommet på meget store sjangser, å burde ærlig talt ha mer enn 1 mål i alle seriekampene han har spillt til nå. Fått mye tillit.

Men for å grave frem noe positivt i det negative med kun 1 mål er i hvertfall at han kommer til sjansene, nå må han lære seg å score på de

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho

HotDream

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jan 08, 13:51
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av HotDream
Jeg syns FFK bør prøve å kjøpe de fri før det blir økonomisk umulig...

Vi bør vel avvente minst til sommeren, vel? Da er det 1 1/2 år igjen av deres kontrakt med Charlton og vi har sett hvordan de fungerer i halve sesongen. 

Ja, og? Jeg skrev ikke noe om dato.... Til bedre de blir, dyrere blir de. Den dagen de er gode nok til å få arbeidstillatelse i Storbritania kan vi bare glemme å kjøpe dem fri. Ifølge Morgan A. var prisen for begge 10 millioner når de kom til FFK. De har ikke blitt billigere, og fortsetter framgangen (noe jeg tror) kan de være for dyre allerede til sommeren... Jeg er egentlig ikke så bekymret for at de skal forsvinne til England, men det ville vært surt om de ble kjøpt opp av en annen TL-klubb.

Vet forresten ikke om de har 1 1/2 år igjen av kontrakten med Charlton til sommeren. Det jeg vet er at de har 1 1/2 år igjen av utlånsavtalen mellom Charlton og FFK til sommeren.....

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 19 jan 08, 19:35
hvor mange sjangser hadde tarik¨som han sløsa bort den første sesongen? var alene med keeper 4-5 ganger uten å skore mål. men han skorer mer nå. det trur jeg også fofana vil gjøre. når han får spillet sitt til å gli litt. så trur jeg han kommer til å skore mye mål. men det spørs bare når det kommer. håper ikke det tar alt for lang tid,

HotDream

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jan 08, 19:43

Opprinnelig postet av scheien
hvor mange sjangser hadde tarik¨som han sløsa bort den første sesongen? var alene med keeper 4-5 ganger uten å skore mål. men han skorer mer nå. det trur jeg også fofana vil gjøre. når han får spillet sitt til å gli litt. så trur jeg han kommer til å skore mye mål. men det spørs bare når det kommer. håper ikke det tar alt for lang tid,

Jeg er enig. Jeg tror Fofana blir en hit i år. Kouadio også om han får sjansen. Derfor mener jeg FFK bør vurdere å kjøpe dem fri før de blir for dyre.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 19 jan 08, 20:00
Helt enig med HotDream og Scheien! Fofana kommer til å blomstre i år, og jeg tror vi vil få se mange mål av ham i 2008! Med et litt mindre forventningspress, et mer stabilisert privatliv enn i fjor, med bedre kunnskap om lagkamerater osv. tror jeg Fofana kommer til å bli genialt god!

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 19 jan 08, 23:56
Så lenge han lærer seg offside-regelen så , men fra spøk til revolver, husk at i fjor fikk de spolert oppkjøringa pga rot i UD. Nå får de mer ro og at de er med fra starten....

Et lag skal rykke direkte ned fra TP i år, og det skal bli HamKam...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 20 jan 08, 11:23

Både håper og tror at både Fofana og ikke minst Kouadio "blomstrer" dette året og legger noen "alen" til sin vekst som fotballspillere. De har begge allerede utvikling en meget bra teknikk, spesielt Kouadio, men har fortsatt (forhåpentlig) mye å gå på når det gjelder generell fotballforståelse.

Med fotballforståelse mener jeg dette med at fotball i all hovedsak er ett lagspill, som krever såvel både taktisk forståelse og evne /vilje til samarbeid/samhandling. Dette er en utvikling som ofte har med innstilling og vilje til å arbeide med seg sjøl å gjøre.

Håper og tror at begge disse unggutta har den rette innstillingen / forståelsen som må til for å utvikle seg til de fotballspillerne de drømmer om å bli.

Dersom denne utviklingen begynner å vise seg, håper jeg at FFK klarer å "kapre" deres underskrift for 3-4 år slik at de seinere kan videreselges på det "internasjonale" spillermarkedet.

Men dersom utviklinga uteblir, er og blir de "stallfyll", noe jeg verken håper eller tror.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 05 feb 08, 15:36

Opprinnelig postet av Bob Page
Så lenge han lærer seg offside-regelen så

He he... men strengt tatt handler det sikkert mer om å lære seg hvordan norske lag utnytter offside-regelen. Etter hva jeg har hørt er afrikanske spillere generelt ofte teknisk veldig gode, men mangler på det taktiske lagspillet - mens norske spillere snarere er motsatt. Hvis Fofana ikke er vant til å møte lag som aktivt bruker offside-fella slik det gjøres i TL så har han vel ganske enkelt noe nytt å lære der. Det tror jeg sikkert han tar ganske fort, selv om ikke alt kom første sesongen.

Har man sagt a,
har man sagt a.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914