Husk meg
Brukernavn
Passord

Bjørkøy bør miste kapteinsbindet??

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 10 jan 08, 12:25

Jonna fortjener å miste kapteinsbindet nå ja, og etterfølger bør vel kanskje være Patric Gjerbrandt? HAn får ihvertfall min stemme!

Agim blir for ung og urutinert.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 10 jan 08, 15:20
Endret: 10 jan 08, 15:23

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Fra sidelinjen synes jeg Agim Shabani ser ut som en naturlig ledertype. Han er ung og uerfaren, men spiller med masse autoritet og tar definitivt ansvar på banen. Om han er typen sånn ellers aner jeg ikke. Men det heter vel ellers i fotball at hvis man er god nok så er man gammel nok - det må vel kunne gjelde ved valg av kaptein like mye som ved uttak av spillere på laget?

Første betingelsen er vel at han har plass i første-elveren? Han er jo per dato ikke god nok til det, så da er han vel heller ikke gammel nok hverken til det ene eller det andre?

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 10 jan 08, 17:04

Det er mange kriterier som bør oppfylles når en spiller skal være kaptein. En av de viktigste er at man går i godt lag med treneren. En kaptein blir automatisk et forbilde for de andre(spesielt nye og unge i troppen), og har han et dårlig forhold til treneren da, er det ugunstig. Et forhold som det var mellom Martin Andresen og Mjelde(før konfliktene) og som det er mellom Gro Hammerseng og Marit Breivik, er det godt forhold mellom trener og spiller.

Agim Shabani er en god ledertype. Eneste minus er at han fort kan hisse seg opp, ovenfor med og motspillere. At han skal få et sånt ansvar så tidlig, tror jeg ikke er bra. Han trenger ansvar, men han må først bli enda tryggere på hvor han er i forhold til førsteelleveren. En 25-35 år gammel Shabani er kanskje den perfekte kaptein.

Patrick Gerrbrand virker det som om har et godt forhold til treneren, og omvendt. Han har en spillerstil som passer en kaptein, men klarer samtidig å være sikker i det han gjør. Et minus er at han har Raio vedsiden av seg. For andre ser det ut som om han gjør en middels jobb, fordi Raio spiller mer oppofrende og synlig. Men jeg tror at uten Gerrbrand ville Raio vært dårligere. I tillegg er Gerrbrand litt for taus og stille til å være kaptein. Jeg elsker væremåten hans, han er et godt forbilde i forhold til jålebukkene Chr. Ronaldo, David Beckham osv. Men noen kaptein tror jeg ikke han egentlig er.

Kasey Wehrman som kaptein? Det tror jeg ikke hadde fungert bra. Han er oppofrende i spillestilen og passer bra der, men med såpass dårlige språkkunnskaper tror jeg det blir vanskelig. I tillegg blir han litt vel oppofrende i spillestilen innimellom, og kan miste hodet.

Håper Jonna fortsetter eller at Shaaban blir kaptein. Eventuelt Barsom, som virker som en fin type.

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 10 jan 08, 18:40
Endret: 10 jan 08, 18:42
Du skriver at et av de viktigste kriteriene når man skal velge kaptein er et godt forhold til treneren, og så konkluderer du med at Bjørkøy bør fortsette som kaptein? På meg virker det på ingen måte som det forholdet er det beste...

Agim Shabani forstår jeg ikke engang hvorfor diskuteres. Han er ikke i nærheten av å være fast på laget.

Abgar Barsom er kanskje en lederfigur, men etter min mening bør en kaptein kjenne laget og minst ha én sesong bak seg før han blir kaptein.

Rami Shaaban hadde vært et natulig valg hvis han ikke hadde flagget sitt ønske om klubbskifte så sterkt.

Jeg kjøper ikke språkargumentet ditt mot Kasey Wehrman. En FFK-kaptein må kommunisere på engelsk, og det snakker Wehrman flytende. Han kan også de nødvendige norske ordene. Men jeg synes likevel ikke Wehrman bør være kaptein. Grunnen er at han sliter med å styre temperamentet sitt (selv om det funket for Roy Keane i Man Utd) og svinger for mye i prestasjonene. Han har en tendens til å henge litt for mye med hodet når han ikke får spillet til å stemme.

For meg er Patrik Gerrbrand den soleklart beste kandidaten. Jeg forstår ikke at det skal være relevant for kaptein-diskusjonen at han har Raio Piiroja ved siden av seg? Jeg har også inntrykk av at det er Gerrbrand som styrer forsvarsfireren. Mens Piiroja snakker lite i kampene, er det Gerrbrand som står for kommunikasjonen bak der.

Han er i den rette alderen, har god erfaring, vært et par sesonger i klubben, er respektert, har åpenbart en god dialog med treneren, fast på laget, riktig posisjon på banen med tanke på å være kaptein, leverer stabile prestasjoner, kan kommunisere både på norsk/svensk og engelsk, virker å ha profesjonelle og gode holdninger m.m. Kanskje kan et kapteinsbind også føre til at han får mer anerkjennelse utad, noe han fortjener.

HotDream

Landslagsspiller

Lagt til: 10 jan 08, 20:23

Opprinnelig postet av Costanza
Du skriver at et av de viktigste kriteriene når man skal velge kaptein er et godt forhold til treneren, og så konkluderer du med at Bjørkøy bør fortsette som kaptein? På meg virker det på ingen måte som det forholdet er det beste...

Agim Shabani forstår jeg ikke engang hvorfor diskuteres. Han er ikke i nærheten av å være fast på laget.

Abgar Barsom er kanskje en lederfigur, men etter min mening bør en kaptein kjenne laget og minst ha én sesong bak seg før han blir kaptein.

Rami Shaaban hadde vært et natulig valg hvis han ikke hadde flagget sitt ønske om klubbskifte så sterkt.

Jeg kjøper ikke språkargumentet ditt mot Kasey Wehrman. En FFK-kaptein må kommunisere på engelsk, og det snakker Wehrman flytende. Han kan også de nødvendige norske ordene. Men jeg synes likevel ikke Wehrman bør være kaptein. Grunnen er at han sliter med å styre temperamentet sitt (selv om det funket for Roy Keane i Man Utd) og svinger for mye i prestasjonene. Han har en tendens til å henge litt for mye med hodet når han ikke får spillet til å stemme.

For meg er Patrik Gerrbrand den soleklart beste kandidaten. Jeg forstår ikke at det skal være relevant for kaptein-diskusjonen at han har Raio Piiroja ved siden av seg? Jeg har også inntrykk av at det er Gerrbrand som styrer forsvarsfireren. Mens Piiroja snakker lite i kampene, er det Gerrbrand som står for kommunikasjonen bak der.

Han er i den rette alderen, har god erfaring, vært et par sesonger i klubben, er respektert, har åpenbart en god dialog med treneren, fast på laget, riktig posisjon på banen med tanke på å være kaptein, leverer stabile prestasjoner, kan kommunisere både på norsk/svensk og engelsk, virker å ha profesjonelle og gode holdninger m.m. Kanskje kan et kapteinsbind også føre til at han får mer anerkjennelse utad, noe han fortjener.

Er sååå enig.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 10 jan 08, 21:00

bare signerer på dette innlegget

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 11 jan 08, 08:16

Bra skrevet Costanza! Er helt enig med deg..

Selvfølgelig kan han væra kaptein selv om Rajo spiller på siden av han..

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 11 jan 08, 08:26
Endret: 11 jan 08, 08:27
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Fra sidelinjen synes jeg Agim Shabani ser ut som en naturlig ledertype.  

Første betingelsen er vel at han har plass i første-elveren? Han er jo per dato ikke god nok til det, så da er han vel heller ikke gammel nok hverken til det ene eller det andre?  

Strengt tatt er vel Shabani gammel nok til både det ene og det andre han, men kanskje ikke til å være kaptein, nei.

Har man sagt a,
har man sagt a.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jan 08, 08:37
Endret: 11 jan 08, 08:37

Kjøper den, men han nærmer seg da alltids. Det han presterte i fjor (utover å sette verdensrekord i utvisninger...) syntes jeg vitnet om at Shabani definitivt er en kommende storspiller. En som går i krigen, som de kaller det, og som har orden på kommanderingen. Men greit, det holder ikke for å få rollen som kaptein. Ennå.

Gerrbrand kvalififserer på flere punkter, ingen tvil om det.

Har man sagt a,
har man sagt a.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 11 jan 08, 13:46

Selvfølgelig må en kaptein kunne beherske engelsk på banen, Costanza, men det er en fordel å ha litt bedre norskkunnskaper enn det Wehrman har. I forhold til kommunikasjon med trenere og dommere er det en fordel å kunne norsk. Men selvfølgelig, man kan være kaptein til tross for dårlig språkbeherskelse. Enig med deg i forhold til at han er litt for hissig, og at han kan miste hodet litt innimellom.

Argumentet med at Raio Piiroja spiller sammen med Gerrbrand går på at Gerrbrand gjør en utrolig viktig, men usynlig jobb. Går det dårlig, trenger man en som kan ta et ekstra løp, kline til litt i taklingene, vise engasjement og viljestyrke. Tviler ikke på at Patrick har mange av disse egenskapene, men han viser dem ikke under kamp. Det er det eneste minuset, syns jeg da. At han blir ekstra lite synlig pga. at Raio er så utrolig synlig.

De andre argumentene er jeg enig i. Han virker som en reflekter, "lugn", hyggelig, seriøs og ordentlig type. Alt det der er viktig, og alt det har Gerrbrand. Men jeg er redd for at han er en litt for taus type, at han ikke kan mane de andre guttene frem til kamp når det trengs. Men, kanskje jeg tar feil? Heldigvis er det Grönhagen som avjør det, ingen av oss her på forumet.

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til: 13 jan 08, 01:34
Det er en grunn til at jeg lykkes på aksjemarknaden.
Jeg kan trekke lønnsomme konklusjoner - før alle andre.

Jeg siterer meg selv:
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
Terje og jeg er enige. Selg han

Håpet virkelig at dette gikk i boks.
FFK hadde fått millioner for en som ikke holder nivå. Istedet blir han i klubben, og antakelig blir han grinete, eftersom han neppe er kaptein til året. Det fører til enda dårligere prestasjoner, noe som fører til tribuneplass, noe som fører til svekket markedsverdig, noe som fører til... ja...

Menmen, skjønner godt fra RBK sin side at dette ikke ble noe av. Hadde bare så inderlig håpet at dette kunne skaffet FFK noen kroner i kassa.

FFK vil neppe få de samme summene for denne spilleren, som de hadde gjort om han hadde blitt solgt i sommer. Og det er veldig trist for klubbens økonomi. Så sant ikke Knut Torbjørn brått får for mange penger mellom hendene, selvfølgelig.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 13 jan 08, 02:23

Oi! Det må jeg si, før alle andre? Imponerende.

Strengt off-topic, men det var så imponerende at jeg ikke kunne la være å kommentere.

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 13 jan 08, 10:03

Imponerende " PlatiniumCruiser", synes virkelig at du bør tilby FFK dine tjenester. Slik at de kan sparke alle andre, som ikke klarer å trekke så tidlige konklusjoner.   Du må jo være unik,  rene "guds gave til fotballen".

Problemet ang salg av Jonna, er ikke tidspunkt, men at FFK her som i flere tilfeller gir spillerne altfor gode lønnsbetigelser.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 13 jan 08, 10:50

De fleste som kan trekke lønnsomme konklusjoner - før alle andre - på aksjemarkedet har som regel tilgang til informasjon "alle" andre ikke har...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

PlatinumCruiser

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til: 13 jan 08, 22:32
Din subjektive mening.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 13 jan 08, 22:45

Din subjektive mening.

Indeed. Men de jeg har møtt som har hatt en slik egenskap har enten utelukkende jobbet med aksjer og aksjemegling og fokusert på dette 100% - mulig du faller i denne kategorien - mens de andre som har hatt egenskapen har hatt "gode venner".

Jeg skal overhodet ikke skryte på meg omfattende kjennskap til aksjemarkedet, men jeg har hatt min runde med trading og daytrading. Min største enkeltstående gevinst - i prosent - kom som en følge av "gode venner"...

Andre gevinster har kommet fordi jeg har vært flink. ;) Dvs. lest masse, snakket med folk - og har hatt nesen for markedet fordi jeg har jobbet i det (primært IT/Telecom).

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

HotDream

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jan 08, 09:03

Fint at noen er førnøyd med seg sjøl. Utrolig hvor mye rart som hører inn under denne tråden.... Egen fortreffelighet i aksjemarkedet???? Nei vettu hva!

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 14 jan 08, 10:57

Opprinnelig postet av denialsander
Men de jeg har møtt som har hatt en slik egenskap har enten utelukkende jobbet med aksjer og aksjemegling og fokusert på dette 100% - mulig du faller i denne kategorien - mens de andre som har hatt egenskapen har hatt "gode venner".

Du glemmer de som begynner med verdipapirhandel i oppgangstider og drar på seg en voldsom selvtillit fordi de klarer å tjene penger i en tid det skal godt gjøres å tape penger.

Litt sånn som Bjørkøy. Han har fått masse spilletid fordi han kom til FFK i en tid det var lite konkurranse . Det ga han litt i masse selvtillitt, kanskje litt i overkant mye selvtillitt. Det forvokste selvbildet hindrer han i å ta opp konkurransen med nye spillere, det hindret ham i å gå til norges største klubb, og det hindrer han i å legge ned jobben som må gjøres på banen.

Når man gjør det bra, så er det sunt å kikke på de en-to-tre episodene eller valgene som gjorde at man lyktes. Som regel vil man oppdag at det ofte var en god posjon tilfeldigheter eller flaks inne i bildet i tillegg til innsats og evner. Forsøk å forestille deg hvor du ville vært uten den flaksen, så kanskje du innser at det eneste du kan bidra med er å bruke evnene dine og gjøre en så god innsats som mulig. Hører du Bjørkøy?

(oi, dette ble høytsvevende :-))

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 14 jan 08, 11:45
Når vi først har sporet totalt av på aksjehandel, mon tro hvor det er blitt av guds gave til oslo børs, T.Olsen (ikke at jeg savner`n) ?

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jan 08, 11:48

Jeg siterer meg selv:

Med all respekt og ærbødighet skal jeg driste meg til å selge deg et lite tips. Hvis du skal markedsføre deg deg selv kan det være mer effektivt å skrive under ditt egentlige navn. På den måten forstår flere hvem det er du markedsfører. Det medfører over tid noe høyere avkastning pr investerte innlegg.

Dette tipset koster standardpris minus førstegangsrabatt, totalt 299,-. Faktura sendes pr pm.  

Har man sagt a,
har man sagt a.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914