Bjørkøy bør miste kapteinsbindet??
Kom over en artikkel i FB: http://f-b.no/article/20080109/FFK/255379931/1009/AKTUELT
jeg er enig.. han skriver blantannet:
Men han holdt kjeft. Helt til i vinter. Gjennom flere intervjuer har Bjørkøy mellom linjene sendt ut ganske så kraftige signaler om hva han mener om treneren. Senest under Schweinske Cup i Hamburg sist helg skinte kritikken av Grönhagen og hans lederstil gjennom. Da var han oppgitt over treneren for å ha blitt tvunget på banen – mot sin vilje.
Jeg vet ikke hva som feiler muskulaturen eller bena til John Anders Bjørkøy, siden han mente han ikke kunne spille på innendørsdekke for FFK.
Men jeg bare registrerer – med undring – at han noen dager i forveien spilte innendørs i Sundet-hallen på Trysil da han og "Kjendislaget", med spillere som Vidar Riseth, Lars Bohinen og Daniel Nannskog møtte Nybergsund.
Selv satte han følgende ord på sin situasjon i FFK i Fredriksstad Blad i helgen.
hva synes dere?? enige? uenige i det som skrives her?
jeg er enig, hørte aldri vår gamle kaptein klage ( enerly)
---------------------------
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Grønis.
Er han streng eller har han en filosofi som noen har problemer med å akseptere. Hvis avisene siterer rett så klart at kapteinen vår må velges på nytt. Det finnes flere gode emner blandt gutta. Det hadde vært artig og fått et lite innblikk i hvordan Grønis er og hvordan laget takler ham. Det er jo ikke bra hvis flere har samme oppfatning som Bjarkøy. Jeg er klar over at han kan være knallhard (la manga) i fjor. Da nyttet det ikke å komme daltende etter under løpstrening.Jeg tror og håper han har kontroll nå. Han virker ihvertfall fornøyd så langt. Men så til tråden ; bli kvitt dagens skipper på laget.
Et lag skal rykke direkte ned fra TP i år, og det skal bli HamKam...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet
Når det er sagt, så har vi bare et naturlig kapteinsemne i hele stallen, og det er Rami Shaaban. Siden han vil vekk, så får vi lete i 2. sortemanget, og da synes jeg faktisk Kasey Wehrman skiller seg ut. Etter ham igjen, så er det jaggu heller skralt i rekkene. Gerrbrand i 3. sortemanget er på ingen måte noe typisk kapteinemne, men det var faktisk ikke Bjørkøy heller. Gerrbrand er en rimelig anonym svenske som gjennomfører sine oppgaver med stil, men kanskje han hadde vokst med oppgaven.
Abgar Barsom derimot virker som en spennende type. Disiplinert, profesjonell, erfaren og veltalende. Absolutt noe å vurdere, selv om han akkurat har kommet til klubben.
Foruten de overnevnte herremenn, så kan de for min del like godt gi kapteinsbindet til "den nye Erik Hoftun", Agim Shabani, eller Pål André Czwartek for lang og tro tjeneste. Jeg klarer ikke å se at noen av de andre spillerne er typiske kapteinsemner.
Håper dog vi slipper å se - med hans ablegøyer og det hele - at Kvisvik blir kaptein. Han gjør seg best som sjefsklovn.
Har du lest forumets retningslinjer?
Bjørkøys kandidatur har vel vært tvilsomt ifra starten, men det kan være litt vanskelig å se hvem som er kapteinsemne fra sidelinjen. Jeg tror det vil være mye enklere å se f.eks på en trening.
Wehrman er jeg faktisk litt usikker på. Under kamp har han flere ganger virket litt tafatt og drevet med tilbakespill og vifting med arma istedenfor å trå til. Spesiellt under hjemmekampen mot Hammarby, hvor vi på slutten trengte å score, drev han med tilbakespillene sine til det ekstreme.
Grønhagen får gjøre som som Svennis og Railo, og peke ut de sosiale arkitektene og gi disse spesielt ansvar i troppen. Og det er det jammen ikke lett å se uten kjenne gruppedynamikken.
Men skulle jeg valgt, tror jeg kanskje jeg hadde valgt Tarik. Dønn profesjonell, innsats og egenskaper som taler for seg selv, og fordelaktig framtoning i media. At han er veldig ung veies opp av han virker som en reflektert og intelligent fyr.
Men som sagt....det kan godt hende det er andre folk i troppen som har mye større påvirkningskraft på de andre spillerene.
"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Grønhagen får gjøre som som Svennis og Railo, og peke ut de sosiale arkitektene og gi disse spesielt ansvar i troppen. Og det er det jammen ikke lett å se uten kjenne gruppedynamikken.
Enig. Uansett hvilket valg Grönhagen tar, så er jeg sikker på at det er et godt valg. Det du påpeker er viktige momenter som må tas med i betrakningene.
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Men skulle jeg valgt, tror jeg kanskje jeg hadde valgt Tarik. Dønn profesjonell, innsats og egenskaper som taler for seg selv, og fordelaktig framtoning i media. At han er veldig ung veies opp av han virker som en reflektert og intelligent fyr.
Tarik glemte jeg faktisk i farta!
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av SirLion
Kom over en artikkel i FB: http://f-b.no/article/20080109/FFK/255379931/1009/AKTUELT
jeg er enig.. han skriver blantannet:
Men han holdt kjeft. Helt til i vinter. Gjennom flere intervjuer har Bjørkøy mellom linjene sendt ut ganske så kraftige signaler om hva han mener om treneren. Senest under Schweinske Cup i Hamburg sist helg skinte kritikken av Grönhagen og hans lederstil gjennom. Da var han oppgitt over treneren for å ha blitt tvunget på banen – mot sin vilje.
Jeg vet ikke hva som feiler muskulaturen eller bena til John Anders Bjørkøy, siden han mente han ikke kunne spille på innendørsdekke for FFK.
Men jeg bare registrerer – med undring – at han noen dager i forveien spilte innendørs i Sundet-hallen på Trysil da han og "Kjendislaget", med spillere som Vidar Riseth, Lars Bohinen og Daniel Nannskog møtte Nybergsund.
Selv satte han følgende ord på sin situasjon i FFK i Fredriksstad Blad i helgen.
hva synes dere?? enige? uenige i det som skrives her?
jeg er enig, hørte aldri vår gamle kaptein klage ( enerly)
at han stilte i en oppvisningskamp dager før og så låter over stiv muskulatur o.l henger dårlig sammen, skuffende synes jeg. orker du å ha det morro med ball på kjendisfest ,orker du å spille for laget ditt også
Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem
Jeg liker at kapteiner spiller litt bak på banen (god oversikt), har en profesjonell innstilling, erfaring, fast på laget og sjeldent ute med skader, leverer stabile prestasjoner og er flink til å kommunisere med medspillere og trener. Jeg tror Gerrbrand scorer bra på alle disse indikatorene. Men dette er det ingen som vet bedre enn Grönis. En kaptein skal tross alt være trenerens forlengede arm ut på banen, og da vet han sikkert hvem han kommuniserer best med og hvem som kommuniserer best med medspillerne og går foran som et godt eksempel.
Rami Shaban hadde vært det naturlig kapteinsvalget, dersom han hadde fortsatt 2-3 år i klubben.
Synes det bør være en viss kontinuitet kapteinsrolla.
Derfor mener jeg ikke at Rami bør bli Kaptein uansett om han spiller ut sesongen eller ikke.
Heller da til det kompromisset som både Constanza ( enig med hans argumentasjon) og Holters kommer fram med, nemlig Gerrbrant.
Bjørkøy nei, Kvisvik nei.
La gjerne Tarik være visekaptein. Han ville sikkert vokst med den oppgaven også.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
PlatinumCruiser
Ble medlem: 08 jan 07
Lagt til: 10 jan 08, 00:31
Endret: 10 jan 08, 00:32
Nå er tydeligvis hele byen enig med meg. Det er utrolig hvor treige noen er i oppfattelesen.
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
For noen måneder siden fikk jeg gjennomgå så det holdt pga. min mening om at Bjørkøy burde blitt sendt ut av klubben.
Nå er tydeligvis hele byen enig med meg. Det er utrolig hvor treige noen er i oppfattelesen.
Vi lot bare kællen få lov til å ha en downperiode. Litt synd at den ikke tok slutt. Nå som han er aaaaalt for god for klubben og har skaffet seg et stort navn etter å ha dominert på landslaget, så synes vi han har gjort seg fortjent til et klubbytte :-)
(Skulle egentlig ønske at han fant tilbake til seg sjøl, men det er ikke lett for en landsens gutt og finne fred i sjelen når han plutselig skal være storkar i hovedstaden)
"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
For noen måneder siden fikk jeg gjennomgå så det holdt pga. min mening om at Bjørkøy burde blitt sendt ut av klubben.
Det er ganske mange som synes hans oppførsel ikke kjennetegner en kaptein og dermed mener at han ikke bør være kaptein, men det er nok ikke mulig å dra konklusjonen at "hele byen" vil ha Jonna ut av laget.
Men ja, det har blitt flere som tydelig misliker Jonna og som vil ha han ut av klubben.
Personlig synes jeg det har blitt et par medieoppslag for mye, med negativt fortegn, for Jonna og at han enten ikke er i stand til å håndtere media - eller så er han mer sutrete enn førsteinntrykket ga.
Hvis Rami er her til året regner jeg med at han blir kaptein. Hvis ikke synes jeg Totte virker som et godt andrevalg. Barsom virker å være en reflektert og inspirerende kar som også kan bli kaptein - kanskje han "tar kontrollen" i garderoben med en gang?
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Er det virkelig noen som vil ha Tarik, PAC eller Agim som kaptein....?
De to eneste alternativa etter min mening er Kasey og Gerrbrant. Vi må ha en kaptein som er fast på laget, er et godt forbilde og etter min mening bør han spille sentralt i banen.
Vi kan ikke ha kapteiner på under 20 år i værtfall, det håper jeg dere skjønner...
Opprinnelig postet av denialsander
Hvis Rami er her til året regner jeg med at han blir kaptein. Hvis ikke synes jeg Totte virker som et godt andrevalg. Barsom virker å være en reflektert og inspirerende kar som også kan bli kaptein - kanskje han "tar kontrollen" i garderoben med en gang?
Rami har vel ikke akkurat sendt ut signaler om at han vil være i FFK.. Han har maks ett år igjen av kontrakten og driver tydligvis og forhandler om egne betingelser i andre klubber lenge før overgangen han ønsker seg er i boks. Dårlig kapteinsvalg å velge en som så tydelig ønsker seg bort.
Til de som lanserer Tarik/Agim: Ærlig talt "Smågutta" Tarik og Agim har vel et stykke igjen til den autoriteten og erfaringen som kreves av en kaptein.....?
Totte derimot mener jeg er et godt valg, erfaren spiller med autoritet og som ikke ser ut til å ha behov for å markere seg utenom i spillegruppa...
PlatinumCruiser: At hele byen ønsker Jonna ut av laget er ihvertfall helt feil.
Hvorfor skal man skjønne at man ikke skal ha kapteiner under 20 år? Krever en grundig forklaring av deg nå.
Jeremain Jenas var kaptein i Nottingham Forest som 18 åring, Fjorårets Odd kaptein var vel ikke mer en 19 når han ble kaptein i MK og var også kaptein i Odd som 20 åring.
Har man sagt a,
har man sagt a.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914