Rami Shaaban kåret til årets keeper i Sverige.
Shaaban ble kåret til årets keeper i Sverige.
Link til Aftonbladet.se
---------------------------
Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion
Grattis
Flott for alle parter. Økes markedsverdien pga dette mon tro?
Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion
Ser ut som Cluj og Hammarby er de mest aktuelle klubbene for Rami.
Hur länge till spelar du i Tippeligan?
– Jag vet faktiskt inte. Jag trivs i Fredrikstad, men känner att jag behöver ett miljöombyte. Jag har en del alternativ att ställning till, bland annat har rumänska Cluj gett mig ett erbjudande. Ett alternativ är att spela i Sverige. Men inget kommer att hända före landslagssamlingen.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!
Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG
Opprinnelig postet av Liraren
Utrolig at årets keeper i tippeligaen heter Opdal og ikke Shaban
Fordi? Opdal har vært bedre sesong sett over ett. Shaaban hadde en utrolig svak start på sesongen.
Opdal har også vært prikkfri, og er førstevalget, på landslaget.
Har du lest forumets retningslinjer?
Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG
uenig, opdal har hatt svært lite og gjøre i år. og har heller ikke vært prikkfri. Litt mere utfyllende forklaring på hvorfor kommer senere holters;)
Utfyllende forklaringer er alltid fint. Det ser vi frem til. ;)
Opdal: En keeper de fleste hadde avskrevet som stallfyll har blitt norsk seriemester som førstekeeper og har fått fast førstekeeper-plass på et norsk landslag. Og du kan ikke si at Opdal har hatt svært lite og gjøre - Brann har sluppet inn bare ett mål mindre enn FFK.
vs.
Rami: En keeper som spiller bra på et lag som havner midt på tabellen og som har fått "fast plass når førstevalget er skadet" på et svensk landslag.
Min konklusjon: Opdal vinner en grei pris, selv om Rami har blitt mer trygg i feltarbeidet i år enn det han var ifjor.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av Holters
Utrolig at årets keeper i tippeligaen heter Opdal og ikke Shaban
Fordi? Opdal har vært bedre sesong sett over ett. Shaaban hadde en utrolig svak start på sesongen.
Opdal har også vært prikkfri, og er førstevalget, på landslaget.
Veldig uenig i dette. Shaaban hadde 1 1/2 tabbe mot Tromsø. Andre keepere, Opdal inkludert, har hatt langt flere klare tabber som har ført til unødvendige baklengsmål. Noen av disse andre har fått bedre score på børsene en Shaaban når de er på det jevne. Enkelte, som Brown, har utrolig mange klovnete TV redninger og får børs utteling på det.
Opdal har vært relativt stabil, men med flere feil en Shaaban. Dessuten har han betydelig kortere rekkevidde.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Veldig uenig i dette.
Det kom ikke som noe sjokk; Du har vært uenig i dette hele sesongen. Nettopp derfor tipper jeg dette blir mitt siste innlegg i denne debatten, da vi neppe blir enige likevel.
Opdal har vært relativt stabil, men med flere feil en Shaaban. Dessuten har han betydelig kortere rekkevidde.
... og Shaaban har såpe på hanskene kombinert med manglende tøffhet til å oppsøke flere situasjoner i feltet. I tillegg er dybdesynet fraværende på langskudd.
Hvordan du for øvrig kan hevde at Shaaban har bedre rekkevidde, er smått forunderlig for meg. Shaabans fremste styrker er roen i én-mot-én situasjoner, samt reaksjonevnen på strek. Dette er egenskaper som er typiske for en publikumskeeper, altså egenskaper som veldig lett kommer til syne, og som man dermed lett får ekstrapoeng for.
Disse egenskapene er dog bare en del av keeperarbeidet. Feltarbeidet for eksempel, er veldig, veldig viktig i Tippeligaen. På det området har Shaaban klare svakheter og oser rett og slett feighet til tider. Shaaban har på mange områder de samme egenskapene og svakhetene som Espen Johnsen sliter med.
Jeg har for øvrig intet problem med å moderere påstanden om at Opdal har vært helt prikkfri. Selvsagt var det høyst overdrevet. Han har gjort tabber i årets sesong også, slik alle keepere gjør i løpet av en sesong. Men hvordan du kan påstå at Opdals tabber har hatt en høyere frekvens enn Shaaban, det er for meg en gåte. Det er jo nettopp stabiliteten og de få feilene som har gjort at flere Brannsupporterne mener at Opdal faktisk har vært lagets beste spiller i år. Ikke dårlig det av keeper - på et lag som har ligaens toppscorer og tok hjem gullet suverent - som for noen sesonger siden ble sett på som lagets svakeste punkt.
Mitt poeng er uansett at Shaaban ikke på noe vis har utpekt seg som et soleklart førstevalg når det gjelder Tippeligaens beste keeper. Han er én av flere som kniver om den tittelen, og selv om jeg er FFK-supporter, så synes jeg ikke det er vanskelig å innse hvorfor andre keepere blir rangert foran vår egen.
Noen av disse andre har fått bedre score på børsene en Shaaban når de er på det jevne
Dette er jeg i alle fall helt uenig i. Mitt inntrykk er at Shaaban har fått veldig mye gratis grunnet sin nygjenvunnede status som svensk landslagsspiller. For eksempel så skrøt Semb ham opp i skyene selv i de kampene hvor Shaaban virkelig spilte svakt i vårsesongen.
Det er synd at folk har gullfiskhukommelse, og ikke erindrer de dårlige kampene til Shaaban, hvor flere faktisk ønsket at heller Bråthen eller Staw skulle være førstevalg. Og det synes jeg sier mye, da fåtallet hadde noe særlig kjennskap til verken Bråthen eller Staw sine ferdigheter. Shaaban fikk faktisk ganske så mye lokal mediaoppmerksomhet i denne perioden grunnet sitt svake keeperspill.
Men Shaaban har avsluttet sesongen sterkt, det har jeg ikke intet problem med å innrømme, og på sitt beste og jevneste er han selvsagt en klassekeeper. Vi skal dog ikke glemme at en faktor som faktisk kan ha direkte betydning for hans prestasjonsøkninger i høstsesong er at forsvaret har spilt bedre, og lagdelene ligget tettere, etter at de to nye på midtbanen kom til klubben. Shaaban har jo tidligere uttrykt misnøye for at Fredrikstad i løpet av en kamp har flere balltap enn det svenske landslaget har i løpet av 3-4 kamper.
Nei, rent sportslig tror jeg ikke Shaaban er den vanskeligste spilleren å erstatte. Vi vil helt sikkert rive oss i håret over tabber som Staw eller Bråthen kommer til å gjøre, men jeg håper de får tid, og at vi er så heldige at de får den samme utviklingen som Opdal har hatt i Brann. Personlig synes jeg at det vanskeligste å erstatte ved Shaabans er det hans lederegenskaper, profesjonalitet og evne til å stille krav til omgivelsene. Det vil være ren utopi å tro at Staw eller Bråthen vil fremstå like myndig som Shaaban gjør på banen med det første.
Har du lest forumets retningslinjer?
Det blir alltid vanselig å vurdere spillere mot spillere. Opdal vs. Shaaban er så absolutt intet unntak. Å se på målene som blir sluppet inn, er helt feil. Jarstein er jo en av de beste keeperne i Norge, men var med på å rykke ned. Det handler om laget generelt, om spissene, midtbanen og spesielt forsvaret.
Opdal: Virker som en mer jevn keeper. Har hatt noen bra redninger, men det er ikke det han er mest kjent for. Er sikker i feltet, og virker robust. Har et godt blikk for igangstarting, men er ikke alltid like presis med femmeterene sine.
Shaaban: Kanskje best i Skandinavia når det gjelder en mot en, der er han outstanding. God på strafferedninger, og har bra reflekser. Var til tider elendig i feltet i vårsesongen, men der har han skjerpet seg betraktelig. Ser også gode alternativer når han har ballen i hendene, men har femmetere som er under pari. Pluss for at han er en ledertype, som drar med seg hele laget.
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Uansett Oppdal vs Shaban; jeg synes vi har gjort alt for lite "stas" på vår eneste spiller med et klart internasjonalt tilsnitt. Tenker på fra tribunen under kamp, omtale i lokalpresse etc. Vanskelig å forstå hvorfor, han er en toppspiller/matchvinner, til fingerspissene profesjonell, og en sympatisk og fin type. Grattis Shaban!!!! Og om da drar fra byen og laget, takk for det du har utrettet og bidratt med!!!
Staw /Bråthen erstatter ikke Shaban 100% allerede neste sesong, men jeg gjentar ,
Det er rett å selge Shaban nå for en god pris og satse på Staw/Bråthen , bygge de opp som Brann har bygd opp Opdal.
Tror faktisk at disse to har kapasitet til å nå dit som Opdal er idag.
Samtidig mener jeg at Shaban har vært TL beste keeper i år, og at poengsettinga bl.a i F-B har vært latterlig.
Det var vel i sist kamp mot ODD at Shaban fikk 4, med begrunnelsen, god kamp kunne ikke gjøre noe med baklengsmåla. Slik har F-B tulla med Shaban med flere anledning.
Ellers enig med Holters at Shabans profesjonalitet og lederevne vil bli savnet i FFK.
Ønsker Rami Shaban lykke på reisen og GRATTIS med prisen som Sveriges beste målvakt. FORTJENT.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914