Husk meg
Brukernavn
Passord

Gröniseffekten kortvarig?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 11 nov 07, 12:39

Sesongen 2007 har fotballmessig vært et bra år for FFK. Det utenomsportslige gidder jeg ikke snakke om akkurat nå.. Vi har hentet inn Wehrman, Gashi, Sjöberg, Tegström, Thomassen og hentet opp Michael Trulsen. Før sesongen var det mye snakk om ivorianerne, som har periodevis vist seg å være gode spillere. I tillegg har vi kjøpt Vidar Martinsen, en solid midtstopper fra Moss.

Vi har fristilt Multaharju, Berg og Hoås som ikke lenger var gode nok. Vi solgte før sesongen Brenne for en god del penger, og på sommeren solgte vi Trond Erik Bertelsen. Nå går mest sannsynlig Bjørkøy og Shaaban også.

Konklusjonen er vel at vi har fått et bedre lag. Vi har satset på unge spillere og hentet inn kvalitet, da spesielt i midtbaneleddet. Vi har også solgt noen gode spillere, og fått penger i klubbkassa.

Jevnt over syns jeg 2007 har vært en god fotballsesong sett med rødt-hvite øyne. Mye av æren skal Spillerinvest og Morgan Andersen ha. Men mest av æren vil jeg gi til vår svenske trener, Anders Grönhagen.

Når vi hentet svensken til klubben, var pressen fort ute med sin skepsis. Jeg skal innrømme at jeg selv var skeptisk til dette nokså ukjente navnet. Han tok med en gang ansvar, og bedret kondisjonen til spillerne betraktelig. I tillegg har han kritisert treningskulturen i klubben, og har varslet samtaler med alle spillerne.

Men en av pressens grunner til skepsis, sitter enda fast oppe i hodet mitt: Anders Grönhagen skal visstnok ha en tendens til å prestere godt den første sesongen i sin nye klubb, før det hele skal dabbe litt av.

Derfor lurer jeg på om 2008 blir enda en god sesong, eller var "Grönissuksessen" bare kortvarig? Noen synspunkter eller innspill?

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 11 nov 07, 12:43
Den som lever får se. Grønis har vist seg som en bra mann for FFK til nå. Han er klar, tydelig og man kan ikke misfårstå hva han mener. Stiller krav til spillerne samtidig som det virker som om han har fått harmoni inn i spillergruppa. Er spent på fortsetelsen og om han klarer og motbevise svenske eksperter.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 11 nov 07, 13:19
Tenkte på det samme her om dagen, jeg har også snappet opp at Grønis vanligvis har en god førstesesong.

Nå syns ikke jeg vi har prestert noe voldsomt bra i år, helt OK så jeg håper ikke det dabber mye av. ;)
Vi kan vel ikke rykke ned (omtrent) til året så helt katastrofe kan det ikke bli, men jeg tror virkelig på Grønis, når han får innn de spillerne han vil før neste sesong.

Tviler på han har hatt samme lommebok i noen klubber før.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 11 nov 07, 15:05
Grønhagens største styrke (på papiret) er vel evnen til å levere stabilitet over tid. Jeg tror det er alt for tidlig å trekke noen konklusjoner ennå - utover at Grønhagen har ikke vært noen fiasko.

Har man sagt a,
har man sagt a.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 11 nov 07, 15:58
Tror faktisk Grønnhagen kan gjøre det enda bedre med FFK til året på grunnlag av stallens status da han tok over.Nå har han fått drillet inn 4-4-2, fått spillere som passer bedre til 4-4-2, fått bukt med noe av trenings-(u)kulturen. Nå gjelder det å gjøre spillerne enda bedre fysisk sett, gjøre noe med det mentale som oppstår på bortebane + at han har en hel vinter å forberede spillerene på neste sesong. I år fikk han bare to mnd...

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 17 nov 07, 09:53

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Grønhagens største styrke (på papiret) er vel evnen til å levere stabilitet over tid. Jeg tror det er alt for tidlig å trekke noen konklusjoner ennå - utover at Grønhagen har ikke vært noen fiasko.

Grønhagen er kjent for det motsatte. Han  (etter mange år som trener) blitt kjent for å oppnå gode resultater i sin første sesong i en klubb for siden å stagnere og å levere dårligere resultater. Nå kan man jo si at han ikke har utrettet "mirakler" med et forsterket FFK-lag i år (fiasko er det rette ordet for cup-innsatsen, serien  omtrent som ifjor...), så kanskje vi kan høste fruktene av en "førstesesongeffekt" til året i stedet?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 17 nov 07, 12:32

Grønis og FFK har levert en sesong på det jevne.

Tror fortsatt på "Grønis", men det må forsterkninger til om FFK skal hevde seg over 8. plass neste år.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 17 nov 07, 13:11
Som min helt personlige mening uten noen vitenskapelig begrunnelse, tror jeg ikke Grönis er mannen som vil lede oss til noen titler. Det han derimot vil gjøre er å etablere oss som et godt tippeligalag i det øvre sjiktet. Så får vi inn en ny en om et par år ala Nordlie, Fagermo (kansje skarsfjord som har valgt den fornuftige vei å vokse som trener i de lavere divisjoner, i motsettning til enkelte kjepphøye 30-åringer), som er sulten på suksess og har "drive".

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 17 nov 07, 16:31
Endret: 18 nov 07, 18:00

Når det gjelder titler, kan ett cup - mesterskap "flakse" innom, men medaljer i serien tror  jeg ikke FFK får med "Grønis" i tilfelle må nok pengesekkene åpnes i mye større tempo.

Håper med andre ord at "Grønis" klarer å utvikle FFK og enkelte unge spillere, slik at de i løpet av hans tid evt. 2-3 år til kan være stabilisert som 4-5 lag i TL..

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914