Husk meg
Brukernavn
Passord

Tarik toppscorer

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 22 okt 07, 13:47

Tarik har scoret 9 mål for FFK i tippeligaen denne sesongen. Likefullt oppleves det som at mange hevder at han ikke har hatt en god sesong. Så vidt jeg vet er han fortsatt bare 19 år.

7 spillere har scoret fler mål en Tarik så langt. Den yngste av de er 26 år(Ocean) og den eldste 33(Nannskog). Snittalder på de som har scoret mer enn Tarik er over 29 år. Altså har han 10 år igjen til det som er den ideelle alderen for en toppscorer i TL. Fortsatt skuffet? Det hører med til historien at noen av disse andre spillerene også tar straffer for sin klubb.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 22 okt 07, 13:52
Det er liten tvil om at en Tarik i form er gull verdt. Det ser heldigvis ikke ut til at vi mister ham med det første:

- FFK-helten vil bli i Norge

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 22 okt 07, 13:58

Tarik er viktig for oss og vil bli dypt avnet på Søndag da vi har lite temposterke spillere igjen offensivt. West er jo bare en skygge av seg selv. Tror Tarik har lidd under litt for store og kanskje urealistiske forventninger.

Dog jeg forstår ikke helt Grønhagen når han sier at Tarik bør bli ut kontraktstida. Da må det i såfall skrives en ny og forlenget kontrakt hvis han skal være her 2 år til. Tarik bør vi høste inn en del kr for, når tiden er moden.....

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 23 okt 07, 11:00
Endret: 23 okt 07, 11:03
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Tarik er viktig for oss og vil bli dypt avnet på Søndag da vi har lite temposterke spillere igjen offensivt. West er jo bare en skygge av seg selv. Tror Tarik har lidd under litt for store og kanskje urealistiske forventninger.

Dog jeg forstår ikke helt Grønhagen når han sier at Tarik bør bli ut kontraktstida. Da må det i såfall skrives en ny og forlenget kontrakt hvis han skal være her 2 år til. Tarik bør vi høste inn en del kr for, når tiden er moden.....

Det blir det helt sikkert gjort, det har jo tom agenten hans sagt...

Ang formen hans, tror jeg Ramadan har mye av skylden for det...  Syns at toppidrettsutøvere bør utsette Ramadan når den kommer midt i sesongen...

Gashi er tilbake, så jeg tror ikke vi skal være altfor beskymret.

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 23 okt 07, 18:46
Opprinnelig postet av Bob Page

Syns at toppidrettsutøvere bør utsette Ramadan når den kommer midt i sesongen...

Nå er heldigvis Norge slik at de som har det de kaller sin religion står fritt til å bestemme selv om, når og hvordan de skal utøve den - så lenge det er forenlig med de lover og regler som finnes i landet. Dersom Tarik ønsker å gjennomføre Ramadan må og bør det være 100% opp til Tarik selv å bestemme det.

Det jeg har sett er en del kreative løsninger på Ramadan i forhold til eliteutøvere og jeg er temmelig sikker på at våre spillere som ønsker å være sin religion tro gjør de nødvendige vurderinger og tiltak.

Jeg har dog ikke den store troa på Ramadan som årsak til Tariks sviktende form, som begynte før midten av sesongen. Formsvikten begynte vel i god tid før Ramadan og det skyldes nok heller det faktum at Tarik er ung, har spilte mange kamper og - kanskje - at det har blitt et for stort press på såpass unge skuldre.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 23 okt 07, 20:53
Endret: 23 okt 07, 21:48
Opprinnelig postet av Bob Page

Ang formen hans, tror jeg Ramadan har mye av skylden for det...  Syns at toppidrettsutøvere bør utsette Ramadan når den kommer midt i sesongen...

Jeg skrev et innlegg med en masse opplysende linker til artikler om, og sitater fra, div. artikler ang. Tarik (og til dels Rami) og Ramadan, men innlegget gikk selvfølgelig i dass. Jeg orker ikke å gjenskape hele greia, så jeg nøyer meg med denne ene, fra 11.10.06 (http://www.f-b.no/article/20061011/FFK/110110031):

"– Ettersom jeg spiller profesjonell fotball, så må jeg yte maksimal innsats, sier han. Etter samtaler med en Iman fikk Tarik familie klarsignal om at han kunne ta igjen fastedagene på et senere tidspunkt.
– Det heter seg at man må betale penger til de fattige (kaffarah) dersom man unnlater å faste. Nå har vi fått til en ordning. Det er mye enklere å faste utenfor sesongen, synes han."

(Beklager ikke-klikkbar URL, men jeg har gitt opp det i Opera, og gidder ikke å starte Internet Exploder bare for det).

Svensk magi!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914