Nå har vi ventet i 46 år!
Nå har vi ventet i 46 år på at FFK skal bli seriemester.
Brann blir seriemester i år etter å ha ventet i 44 år.
Hvor lenge må vi vente folkens?
Blir FFK seriemester innen det har gått 50 år (2011)?
---------------------------
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!
Tips før sesongstart: 6.plass.
Tips etter overgangsvinduet: 4.plass.
Ja vi må ha spillere som gidder men jeg mener at den delen til en stor grad er trenerens ansvar. Det vi trenger for å nå toppen er en trener som motiverer spillerene til å yte 110 prosent hvert sekund de er på banen.
Vi må ha en trener som kan kopiere det Nils Arne Eggen og Trond Sollied gjorde med RBK eller det Drillo gjorde med Norge. Skape gull av gråstein! I allefall gull av sølv!
Grønhagen er en god trener og gjør et godt stykke håndtverk. Men vi trenger mer enn godt håndtverk. For å bli best må vi ha kunst!
Det er en grunn til at Nils Arne Eggen var ønsket av halve Europa da han ga seg i RBK. Det er en grunn til at Ståle Solbakken trener København. Det er en grund til at Trond Sollied av mange er betegnet som en av de beste unge trenerene i Europa. De leverer mer en bare tradisjonelt godt håndtverk!
Det er en slik trener vi trenger får å bli bedre enn alle andre lag i Norge!
"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.
"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"
- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz
vi er nok et lite stykke unnna å kjempe om seriegull til neste år. selv om man i TL med en god start fort kan blande seg inn i tetsstriden. rbk er norges beste lag med 4nye forsvarsspillere, forsvaret demmes er kanskje norges svakeste....basma og kvarme er forferdelge stoppere...strand gjør en OK jobb som hback, men trives best på midteb, dorsin er overvurdert, samtidig som stoor har floppet. koppinene er en solid stopper i gerrrbrand klassen, men han forsvinner neste sesong....offensivt bader de i klassespillere...ellers blir nok brann og lsk å regne med neste ses, samt blir enga spennende å følge.
Stolt av gutta tross uefa exit!!
Opprinnelig postet av Shadar
Jeg tror ikke vi vinner seriegullet før vi har fått spilt inn en del flere fra byprosjektet på laget. Talentrekruttering skal visst være en av spisskompetansene til klubben, mye av potensialet til klubben ligger altså der. Vi har allerede begynt å høste av fruktene, men jeg føler nok kanskje at 3 år er litt tidlig, men nå er jo jeg pessimist da...
Jeg er faktisk tilbøyelig til å være enig.
Vi finner ikke norsk fotballs framtid på gutte- og juniorlag i Sverige, Finland, Elfenbenskysten, USA, og Australia. Vi finner norsk fotballs framtid på norske gutte- og juniorlag, og da lag i den umiddelbare nærhet av Stadion.
Når vi får et FFK med en stamme av lokale spillere, blanding av nytt og gammalt, og samtidig kjemper i toppen i norsk fotball år ut og år inn, ja da ser FFKs framtid svært lys ut.
Lokale spillere blør mer for drakta, de hever mindre lønn (de første åra, i hvertfall), de går ikke til andre klubber ved første og beste anledning, de står last og brast med FFK.
Problemet er at FFK må kjempe så nærme toppen at FFK er minst like attraktiv å spille for som en hvilken som helst annen norsk klubb, samtidig med at nye, unge og lokale spillere får prøve seg på nivået.
Vi kan godt kjøpe oss et seriegull et år sånn som VIF gjorde i forfjor, men hva er poenget med det? Hva er poenget med å vinne seriegull hvis spillertroppen har gjennomsnitlig opprinnelse mange mil øst for kjølen?
Ellers synes jeg det ser ut som om eksempelvis britiske fotballspillere har mye bedre arbeidsmoral enn det vi har i Norge, og dette er også et argument for å forsøke å dra veksler på de lokale talenter. Det er ofte sånn at en stamme i et lag klarer å påvirke resten av gjengen til å brette opp og gi alt, og da får en plutselig mye gratis, mer flyt, mer rytme og en erfaring i det å jobbe seg ut av bølgedaler. Dette er gull verdt i et langt perspektiv. Det er nemlig sånn problemer skal løses i et idrettslag, og ikke VHA rike onkler eller hasardiøse satsninger.
Jada, jeg tilhører den eldre garde som har verdier og visjoner fra en annen tidsalder. Men det er ikke dermed sagt at jeg har feil! Høhøhø
Årsbeste fra oss -- HAMMARBY med 7500 tilskuere
Opprinnelig postet av Asgeir
(...)Jada, jeg tilhører den eldre garde som har verdier og visjoner fra en annen tidsalder. Men det er ikke dermed sagt at jeg har feil! Høhøhø
Dette som skrives her er sånn som tilhører 60-tallet og eldre enn det. Det skal mye til at tiden der kommer tilbake Asgeir. Men en god ting er å ha en viss påbudt egenproduserte spillere.
Moderator: Fjernet unødvendig sitering
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914