Husk meg
Brukernavn
Passord

Stadheim kommer tilbake?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 30 sep 07, 12:05

Får ikke Stadheim et kraftig oppsving i de siste kampene, vil Sogndal neppe gjøre et forsøk på å kjøpe ham fra FFK.

– Vi får se etter sesongen. Men så lenge han ikke spiller mer, er det jo vanskelig å få vist seg frem. Han må prestere bedre, sier Emberland.

fotball.adressa.no/forstediv/article91102.ece

Ikke bra nok Sogndal, men tilbake til oss for og tjene gode penger for å spille for FFK2, her gjorde du virkelig et bra kjøp Knut Torbjørn.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 30 sep 07, 12:12
Hehehe, for en såpeopera den affæren her har utviklet seg til.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 30 sep 07, 12:55
jeg tror stadheim er såpaps klok at han vil velge om å bytte klubb. Jeg har hørt at stadheim til og med ville spille i 2 div, men klart gutten kan slå til for all del

http://keiko99.net

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 30 sep 07, 13:35
Fryktet egentlig dette, og jeg frykter også karrieren hans er over, og han blir her i etpar år og spiller for FFK2.

Han har helt sikkert brukbar lønn og det er en fin jobb å være godt betalt spiller i breddefotballen.

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 30 sep 07, 13:42
Endret: 30 sep 07, 13:42

Opprinnelig postet av keiko99
jeg tror stadheim er såpaps klok at han vil velge om å bytte klubb. Jeg har hørt at stadheim til og med ville spille i 2 div, men klart gutten kan slå til for all del

Den gutten slår aldri til.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 30 sep 07, 13:58
Er vi så sikre på at det var Eggen som sto bak dette kjøpet? For meg virket det veldig rart når Stadheim og Heavy kom siden de ikke fikk tillit fra start.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 02 okt 07, 12:25
Endret: 02 okt 07, 12:25

Det blir tanketomt å beskylde Eggen alene for disse kjøpene. Man må se at klubben på den tiden hadde et betydelig behov for å forsterke stallen. Sponsorene var på plass med pengesekken - men man vinner ikke fotballkamper ved å legge sedler på banen. Pengene må omsettes i gode spillere - noe som er enkelt når man er en attraktiv klubb og har god tid til å vurdere markedet. FFK hadde ingen av delene. Skulle antatt gode spillere velge å komme hit måtte de kjøpes dyrt og lønnes godt uten at de fikk vist seg fram på forhånd. Dristig strategi, selvsagt, men i blant må man bare gjøre det beste ut av situasjonen. Selvsagt var det ikke slik at en maktsyk Eggen bestemte alt dette på egenhånd. Det skjønner til og med jeg.

Men det var da. FFK klarte seg ut av økonomisk og sportslig krise og ting har siden pekt riktig vei. Måtte det fortsette med det en lang stund fremover!

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til: 02 okt 07, 12:47

Opprinnelig postet av Erikk
Er vi så sikre på at det var Eggen som sto bak dette kjøpet? For meg virket det veldig rart når Stadheim og Heavy kom siden de ikke fikk tillit fra start.

Eggen ga vel uttrykk for at han IKKE ville ha dem? Mulig jeg husker feil, men.....

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 okt 07, 12:51
Opprinnelig postet av Memyselfandi

Opprinnelig postet av Erikk

Eggen ga vel uttrykk for at han IKKE ville ha dem? Mulig jeg husker feil, men.....

Eggen signerte i alle fall overgangspapirene, noe han kunne ha nektet dersom han over hodet ikke ønsket å se spillerne i klubben. Men, men, ikke lett å si hva som skjedde her. For noen år tilbake traff vi med "alle" kjøp en sommer, men når Stadheim med flere kom, så bommet FFK på en del overganger. Slik vil vi nok oppleve i fremtiden også.

Har du lest forumets retningslinjer?

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 02 okt 07, 14:30
Da er vi tilbake til diskusjonen om hvem som bestemmer i FFK. Jeg vil si at det ikke kan være enkelt for en spiller i slå til i en klubb hvis han får minimalt med tillit og samtidig ikke er ønsker av treneren

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 02 okt 07, 14:42

Noen spillere slår til, andre ikke. Slik er det i alle klubber og slik vil det være i FFK i fremtiden også. Anders Prytz var en spiller Anders Grønhagen hadde god kjenskap til, men har likevel ikke innfridd.

Personlig så jeg på Heavy og Stadheim som spennende signeringer den gangen de kom til klubben. Heavy var vel ønsket av flere klubber i Norge og Tyskland da han valgte om jeg ikke husker feil.

Etterpåklokskap har aldri hatt noen som helst verdi. La oss takke Eggen for tiden hans i FFK, ikke dra frem enkelteksempler på ting han gjorde som ikke har vist seg å være vellykket. Spesielt ikke da de engang er Eggens fulle ansvar! FFK må fortsatt tørre å feile, det er slik man kommer videre.

"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new." Albert Einstein

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 02 okt 07, 15:00

Opprinnelig postet av Holters
 Eggen signerte i alle fall overgangspapirene, noe han kunne ha nektet dersom han over hodet ikke ønsket å se spillerne i klubben. Men, men, ikke lett å si hva som skjedde her. For noen år tilbake traff vi med "alle" kjøp en sommer, men når Stadheim med flere kom, så bommet FFK på en del overganger. Slik vil vi nok oppleve i fremtiden også.

I prinsippet kunne sikkert Eggen ha nektet å skrive under. Men det er i teorien. I praksis sto vel FFK i den situasjon at spillerstallen skrek etter forsterkninger, sponsorene kastet penger etter klubben og man hadde lett opp det beste man kunne finne (på papiret) for de pengene man fikk.

Skulle Eggen sagt "nei takk, jeg tror ikke Stadheim og Vourinen er gode nok, vi får heller fortsette sesongen med alt for få spillere i troppen og alt for mye penger på bok"?  

Jeg ser ikke for meg at det ville vært så lett å forsvare det valget heller. Tror Eggen gjorde det eneste han kunne i den situasjonen. Vi får bare håpe vi ikke ser FFK i en lignende situasjon igjen med det første. Alltid bra å kunne se an spillere før en betaler flere flere millioner for dem, det skjønner jo alle. Men det krever i blant god planlegging, uten at jeg kan peke på hvor dette sviktet under Eggens tid,

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914