Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem blir den neste unge faste spilleren i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 07 sep 07, 17:49

Spennede å høre hva folk tenker og mener om hvilke unge FFKere dere tror får fast plass for A-laget en gang i framtiden. Jeg setter opp noen alternativ her, men har jeg glemt noen dere har troa på så bare legg dem til:

Agim

Elvestad

Trulsen

Bråthen/Staw

Halvorsen

Shakoor

Selv om enkelte allerede har fått prøve seg, så kan ulik konkurranse på forskjellige plasser gjøre det vanskelig å si med en gang hvem som blir den neste. Personlig tipper jeg på en av våre unge keepertalenter ettersom jeg tror Rami forsvinner før neste sesong. Agim har vel kanskje for tøff konkurranse av et godt samspilt midtstopperpar..

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 sep 07, 17:53
En av keeperne er jo selvsagt det sikreste valget, men tror også Thomas Jørgensen etter hvert kommer til å få muligheten på høyreback.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 07 sep 07, 18:06
Endret: 07 sep 07, 18:10

Har argument idligere for hvorfor jeg tror (håper) at Bråten / Staw er FFK sine 1.&2.valg neste sesong.

Shabani har jo allerede forsøkt seg, men fortsetter som innbytter også neste sesong.

Thomas Jørgensen innbytter h.b neste sesong og Elvestad spilte jo i cupen mot Lisleby. Innbytter neste år.

Trulsen må nok hovedsaklig regne med FFK 2 neste år, kanskje innbytter i en av de første rundene i cupen.

Halvorsen usikker pga skade, men håper han blir tatt opp i troppen.

Ps godt å se at det ikke bare er jeg som "sleiver" de er vel ikke siste års seniorer  neste år, trolig første års.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 07 sep 07, 18:14
Jeg så FFK2 - Korsvoll hjemme på stadion. Og jeg må si at i den kampen så var Thomas Jørgensen heeelt på bærtur absolutt hele kampen. Den kampen spilte vi med kun 8 -9 spillere pga han og et par andre. Mens i andre kamper har han imponert meg med sånn tåelig fightervilje og ok pasningsspill og offensive initiativ. Om Thomas blir den neste, er det da mest pga av mangel på høyreback (hvis Pac gir seg), eller sine ferdigheter? Hvor gammel er Mehmeti, stopperkollegaen til Shabani? Synes han har en bra fysikk.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 07 sep 07, 23:13

Opprinnelig postet av Shadar
Hvor gammel er Mehmeti, stopperkollegaen til Shabani? Synes han har en bra fysikk.

Dardan Mehmeti er 89-gutt.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 07 sep 07, 18:03
Hvis jeg ikke husker feil så er både Shakoor, Halvorsen og Jørgensen siste års senior. Halvorsen og Jørgensen kan nok bli a-lagsspillere en gang i fremtiden, men ettersom Shakoor ikke spiller fast på reservelaget og ikke kan spille på juniorlaget til året, så tror jeg nok han forsvinner. Jeg hadde sansen for han for et par sesonger siden, men det virker ikke som han har hatt den utviklingen som skal til.

Agim og en av keeprene er nærmest per i dag tror jeg.
Elvestad virker litt for lett enda, men bør få kjenne på nivået neste sesong (Det samme med Trulsen)
Hadde håpet at Halvorsen hadde vært tatt opp i a-troppen, men usikker på om det kommer til å skje grunnet skaden han pådro seg.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 07 sep 07, 18:17
Opprinnelig postet av Rey
Hadde håpet at Halvorsen hadde vært tatt opp i a-troppen, men usikker på om det kommer til å skje grunnet skaden han pådro seg.

Før skaden hadde jeg også tippet på Halvorsen.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 07 sep 07, 18:35
Hva med denne fyren som midlertidig spiller på utlån i sparta? Var det Joakim thomassen han het mon tro, han skal vel til FFk etter serieslutt.

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

Rey

Moderator

Lagt til: 07 sep 07, 18:42
Han har vært kåret til Spartas beste i tre av de kampene han har spilt tror jeg. Scoret et par mål også. Det er absolutt en spiller jeg har tro på.

The colour of her eyes

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 07 sep 07, 18:46
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hva med denne fyren som midlertidig spiller på utlån i sparta? Var det Joakim thomassen han het mon tro, han skal vel til FFk etter serieslutt.

Tenkte ikke på ham i farta gett. Han virker veldig lovende. Han er ikke FFK-spiller enda slik jeg har forstått det. Han er på utlån fra Sarpsborg til Sparta, men FFK har opsjon på kjøp etter sesongen. Mulig jeg har misforstått, men tror det er slik det er.

Rey

Moderator

Lagt til: 07 sep 07, 18:49
Fra fredrikstadfk.no

Sarpsborg Fotballklubb og Fredrikstad Fotballklubb er enige om en fremtidig overgang for SFKs spiller Joachim Thomassen. FFK har rettighetene til å kjøpe midtbanetalentet 1. januar 2008.

Så jo, vi har bare en opsjon, men jeg ville regne det som ganske sikkert at vi bruker den.

The colour of her eyes

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 07 sep 07, 19:01

Jeg hadde også glemt at han var junior. Selvsagt mann i stallen neste år.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 07 sep 07, 19:45
jøss.. Så han er så god altså. Det var hyggelig lesning. Man bør forsåvidt være rimelig dyktig og å utmerke seg i 1.div.

Rey

Moderator

Lagt til: 08 sep 07, 02:29
Han har ihvertfall imponert de jeg kjenner som har tilknyttning til Sparta. En trening og rett inn i startoppstillingen og kåret til banens beste. Skal være veldig seriøs og målrettet. Når han da klarer overgangen fra 2. div til 1. div så lett så bør han ihvertfall være en bra signering for fremtiden for FFK

Uten at jeg skal skru forventningene i taket. Viktig å være tålmodig med gutten.

The colour of her eyes

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 08 sep 07, 08:58
Jeg trur Kouadio kan bli fast neste år hvis han får bli i klubben.. Han virker værtfall som den mest modne av unggutta nå

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 08 sep 07, 12:10
Hva er sjansene for at skal få bli i klubben da? Vi vet at det er andre spillere som ikke har oppfylt kravet om å ha spilt halvparten av kampene som har fått blitt tidligere. NFF har derimot varslet at de skal bli ennå strengere i år. Har Koaudio nubbsjans til å oppfylle kravet? Han har jo vært ute med sykdom og slike ting som kan telle positivt for ham kanskje? Telles 2.lagskamper med? Koaudio kan nok bli den neste som får plass ja, men han regnes ikke som egenutviklet ?

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 08 sep 07, 12:25
Opprinnelig postet av Shadar
Hva er sjansene for at skal få bli i klubben da? Vi vet at det er andre spillere som ikke har oppfylt kravet om å ha spilt halvparten av kampene som har fått blitt tidligere. NFF har derimot varslet at de skal bli ennå strengere i år. Har Koaudio nubbsjans til å oppfylle kravet? Han har jo vært ute med sykdom og slike ting som kan telle positivt for ham kanskje? Telles 2.lagskamper med? Koaudio kan nok bli den neste som får plass ja, men han regnes ikke som egenutviklet ?

Konan regnes som egenutviklet om han spiller her fra 18års dagen sin og til 21års dagen sin.
Om han får bli i klubben så lenge, så vil han bli regnet som egenutviklet etter den tid.

Tommelfinger-regelen for at en non-eu spiller skal få fornyet oppholdstillatelsen sin er at han skal spille minimum halvparten av proffkampene han er spilleberettighet for.
2. lagskampene teller derfor ikke inn her.

Men det som kan telle inn, er om han har vært syk,  skadet eller bortreist på utenlandsopphold.
Noen som har oversikt over hvor mange kamper Konana har gått glipp av på grunn av slike forhold?
Dette er vel det eneste som kan redde oppholdstillatelsen hans, om NFF bestemmer seg får å stå hardt på 50%-regelen sin i år.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 08 sep 07, 12:38
Endret: 08 sep 07, 12:38
50 %-regelen har så mange svakheter at jeg vil tro klubbene fort kan gjøre opprør dersom NFF bestemmer seg for å følge den slavisk fremover. Mange unge stortalenter og allerede gode fotballspillere som kommer fra andre kontinenter vil nødvendigvis trenger en tilpasningsperiode av ulik lengde før de slår til i norsk fotball. Det vil jo være absurd om en afrikansk spiller er blant Tippeligaens beste spillere når han får sjansen utpå høsten, men sendes ut av landet fordi han ikke har spilt 50 % av kampene og derfor ikke betraktes som "nødvendig for virksomheten". En spiller som Koné i Rosenborg er jo nå blant Tippeligaens store profiler og beste spisser. Hvis NFF hadde fulgt 50 %-regelen slavisk i fjor, så ville ikke Koné vært i norsk fotball nå.

Intensjonene bak regelen er sikkert gode, men i praksis er den ganske håpløs.

FFK bør ikke være redd for å bruke Kouadio fremover dersom han vurderes god nok.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 08 sep 07, 15:56
Endret: 08 sep 07, 16:49

Opprinnelig postet av Costanza
En spiller som Koné i Rosenborg er jo nå blant Tippeligaens store profiler og beste spisser. Hvis NFF hadde fulgt 50 %-regelen slavisk i fjor, så ville ikke Koné vært i norsk fotball nå.

I know, men NFF har vel som sagt gitt signaler om innskjerping fra og med i år, så vi får vel se. Men altså litt tilbake til topic. Leste akkurat igjennom denne artikkelen i fxt.no om Håkon Oppdal og det må jeg si var en sjeldent fin historie i fra TL nå om dagen. Med artikkelen friskt i minne så merker jeg at jeg har lyst til å se Staw/Bråthen i buret framover i fra neste år. Jeg mener at FFK ikke burde kjøpe inn så mange spillere fremover. Kjøp heller veldig få, men dyktige spillere, gjerne mer erfarne, og med de rette holdningene som kan veilede de unge satsende i klubben og som kan være med på å skape en bra klubb og treningskultur.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 08 sep 07, 18:04

Opprinnelig postet av Rey
Hvis jeg ikke husker feil så er både Shakoor, Halvorsen og Jørgensen siste års senior.

Dæven, døden nær altså?

Har tro på Thomassen!

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914