Hvem blir den neste unge faste spilleren i FFK
Spennede å høre hva folk tenker og mener om hvilke unge FFKere dere tror får fast plass for A-laget en gang i framtiden. Jeg setter opp noen alternativ her, men har jeg glemt noen dere har troa på så bare legg dem til:
Agim
Elvestad
Trulsen
Bråthen/Staw
Halvorsen
Shakoor
Selv om enkelte allerede har fått prøve seg, så kan ulik konkurranse på forskjellige plasser gjøre det vanskelig å si med en gang hvem som blir den neste. Personlig tipper jeg på en av våre unge keepertalenter ettersom jeg tror Rami forsvinner før neste sesong. Agim har vel kanskje for tøff konkurranse av et godt samspilt midtstopperpar..
---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
Agim og en av keeprene er nærmest per i dag tror jeg.
Elvestad virker litt for lett enda, men bør få kjenne på nivået neste sesong (Det samme med Trulsen)
Hadde håpet at Halvorsen hadde vært tatt opp i a-troppen, men usikker på om det kommer til å skje grunnet skaden han pådro seg.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Har argument idligere for hvorfor jeg tror (håper) at Bråten / Staw er FFK sine 1.&2.valg neste sesong.
Shabani har jo allerede forsøkt seg, men fortsetter som innbytter også neste sesong.
Thomas Jørgensen innbytter h.b neste sesong og Elvestad spilte jo i cupen mot Lisleby. Innbytter neste år.
Trulsen må nok hovedsaklig regne med FFK 2 neste år, kanskje innbytter i en av de første rundene i cupen.
Halvorsen usikker pga skade, men håper han blir tatt opp i troppen.
Ps godt å se at det ikke bare er jeg som "sleiver" de er vel ikke siste års seniorer neste år, trolig første års.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av Rey
Hadde håpet at Halvorsen hadde vært tatt opp i a-troppen, men usikker på om det kommer til å skje grunnet skaden han pådro seg.
Før skaden hadde jeg også tippet på Halvorsen.
Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie
The colour of her eyes
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hva med denne fyren som midlertidig spiller på utlån i sparta? Var det Joakim thomassen han het mon tro, han skal vel til FFk etter serieslutt.
Tenkte ikke på ham i farta gett. Han virker veldig lovende. Han er ikke FFK-spiller enda slik jeg har forstått det. Han er på utlån fra Sarpsborg til Sparta, men FFK har opsjon på kjøp etter sesongen. Mulig jeg har misforstått, men tror det er slik det er.
Sarpsborg Fotballklubb og Fredrikstad Fotballklubb er enige om en fremtidig overgang for SFKs spiller Joachim Thomassen. FFK har rettighetene til å kjøpe midtbanetalentet 1. januar 2008.
Så jo, vi har bare en opsjon, men jeg ville regne det som ganske sikkert at vi bruker den.
The colour of her eyes
Jeg hadde også glemt at han var junior. Selvsagt mann i stallen neste år.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av Shadar
Hvor gammel er Mehmeti, stopperkollegaen til Shabani? Synes han har en bra fysikk.
Dardan Mehmeti er 89-gutt.
Uten at jeg skal skru forventningene i taket. Viktig å være tålmodig med gutten.
The colour of her eyes
Opprinnelig postet av Shadar
Hva er sjansene for at skal få bli i klubben da? Vi vet at det er andre spillere som ikke har oppfylt kravet om å ha spilt halvparten av kampene som har fått blitt tidligere. NFF har derimot varslet at de skal bli ennå strengere i år. Har Koaudio nubbsjans til å oppfylle kravet? Han har jo vært ute med sykdom og slike ting som kan telle positivt for ham kanskje? Telles 2.lagskamper med? Koaudio kan nok bli den neste som får plass ja, men han regnes ikke som egenutviklet ?
Konan regnes som egenutviklet om han spiller her fra 18års dagen sin og til 21års dagen sin.
Om han får bli i klubben så lenge, så vil han bli regnet som egenutviklet etter den tid.
Tommelfinger-regelen for at en non-eu spiller skal få fornyet oppholdstillatelsen sin er at han skal spille minimum halvparten av proffkampene han er spilleberettighet for.
2. lagskampene teller derfor ikke inn her.
Men det som kan telle inn, er om han har vært syk, skadet eller bortreist på utenlandsopphold.
Noen som har oversikt over hvor mange kamper Konana har gått glipp av på grunn av slike forhold?
Dette er vel det eneste som kan redde oppholdstillatelsen hans, om NFF bestemmer seg får å stå hardt på 50%-regelen sin i år.
Intensjonene bak regelen er sikkert gode, men i praksis er den ganske håpløs.
FFK bør ikke være redd for å bruke Kouadio fremover dersom han vurderes god nok.
Tror nok heller spørsmålet er hvem av disse som forlater klubben først, Med dagens lag er det lite sannsynlig at keeperplassen, forsvarsfireren, eller midtbanene har plass til noen av spillerene, og lite spisser blant de unge.
Dette er spillere som er fra 19 til 21 år neste år og om de vill fortsette karieren som spillere så er det flere av de som må søke seg bort enten de vill eller ikke....... Det er ulempen med å kjøpe `stjerner` de lokele får ikke den utviklingen de trenger for å nå tippelige, Men dette er et valg klubben gjør med åpne øyne....
Opprinnelig postet av Costanza
En spiller som Koné i Rosenborg er jo nå blant Tippeligaens store profiler og beste spisser. Hvis NFF hadde fulgt 50 %-regelen slavisk i fjor, så ville ikke Koné vært i norsk fotball nå.
I know, men NFF har vel som sagt gitt signaler om innskjerping fra og med i år, så vi får vel se. Men altså litt tilbake til topic. Leste akkurat igjennom denne artikkelen i fxt.no om Håkon Oppdal og det må jeg si var en sjeldent fin historie i fra TL nå om dagen. Med artikkelen friskt i minne så merker jeg at jeg har lyst til å se Staw/Bråthen i buret framover i fra neste år. Jeg mener at FFK ikke burde kjøpe inn så mange spillere fremover. Kjøp heller veldig få, men dyktige spillere, gjerne mer erfarne, og med de rette holdningene som kan veilede de unge satsende i klubben og som kan være med på å skape en bra klubb og treningskultur.
Opprinnelig postet av Rey
Hvis jeg ikke husker feil så er både Shakoor, Halvorsen og Jørgensen siste års senior.
Dæven, døden nær altså?
Har tro på Thomassen!
-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-
The colour of her eyes
Spennede med alle de unge spillerene vi har i FFK. Lurer på om noen av disse tar noen 7-mils steg neste sesong.Disse lukter det litt fugl av etter min mening.
Agiam Shabani 19 år
Martin Elvestad 18 år
Ismael Beko Fofana 19 år
Serge KonanKouadio 18 år
Lasse Staw 19 år
Erik Mellevold Bråthen 20 år
Christian Halvorsen 19 år
Michael Trulsen 17 år
Balal Arezu 18 år
Joachim Thomassen 19 år
Det er lov å utøke listen her,hvis noen mener vi har flere som står på kanten til noe stort i FFK.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!
Balal Arezu sies å være kjapp, teknisk, enorm arbeidskapasitet og et godt overblikk. En komplett spiller rett og slett. Han er en kamerat av Faranso, og var på prøvespill i FFK uten å imponere, men har bare blitt bedre og bedre siden prøvespillet, og scorer nå jevnt og trutt. Kanskje en bedre spiller enn Trulsen?
Mikael Trulsen og Thomas Jørgensen har trent med A-laget.
Fabian Andersen og Faton Hoti får trolig også sjansen til det.
Et par linker om Odillon Kashama...
www.r-a.no/sporten/article2921935.ece
Opprinnelig postet av benksliter`n
Spennede med alle de unge spillerene vi har i FFK. Lurer på om noen av disse tar noen 7-mils steg neste sesong.Disse lukter det litt fugl av etter min mening.
Agiam Shabani 19 år
Martin Elvestad 18 år
Ismael Beko Fofana 19 år
Serge KonanKouadio 18 år
Lasse Staw 19 år
Erik Mellevold Bråthen 20 år
Christian Halvorsen 19 år
Michael Trulsen 17 år
Balal Arezu 18 år
Joachim Thomassen 19 år
Det er lov å utøke listen her,hvis noen mener vi har flere som står på kanten til noe stort i FFK.
Hvis Shabaan reiser etter sesongen ville det vært spennende med Bråthen og Staw som keepere. Synes dog at det er litt skummelt at de sliter en del med skader.
Shabani imponerer meg veldig de gangene jeg har sett ham spille. Er fristet til å si at han kan erstatte Piroja allerede neste sesong.
Elvestad er en glimrende midtbanespiller men mangler litt på fysikken. Å litt fysikk skal man helst ha for å spille sentral midtbane i tippeligaen.
Jeg tviler på om Halvorsen og Jørgensen vil spille A-lags fotball for FFK i fremtiden. Det samme gjelder Trulsen. Kan selvfølgelig ta feil da så unge spillere ofte utvikler seg i rykk og napp.
Kouadio og Fofana er vel nesten så etablerte som 18-19 åringer kan bli etterhvert.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av GoFFK
Et par linker om Odillon Kashama...
www.r-a.no/sporten/article2921935.ece
Meget spennede spiller,ettersom han bare er 16 år
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914