Husk meg
Brukernavn
Passord

Flere syngende og mere trøkk neste år!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 06 nov 03, 22:53
Er det noen brukere som har planer om å skifte side neste år, slik at det blir flere syngende supportere? En supportergruppe i tippeligaen kan ikke være bekjent av 50-100 syngende.

Det er jo for kjipt at det er mer trøkk borte enn hjemme.
Kjør en vervekampanje ovenfor kjente og kjære, for å få flest mulig til å stå sammen med Haugen også på hjemmekamper neste år.

Hos Klanen står alt fra advokater til sosialklienter sammen og synger motstandere i senk. Det er trend å være med i klanen, det bør nå også gå trend i å stå sammen med Plankehaugen!

Oppfordringen går herved til Glabussen, Snæbbussen (står kanskje allerede?), Sambafolket, Odd Bøsen, Herr Forsberg, Kong Salomon og ikke minst Jørgen Hattemaker!
Stå på folkens og dra med flest mulig basser!

1 Bass på stå, er bedre en 10 stumme på sitte!!!

Alle sammen satt, untatt Oddvar Brå.
Han var supporter og måtte stå :cool:

---------------------------

Macka fra start!

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 06 nov 03, 23:07
ja, du står til året.....da blir det ikke mye trøkk på sittetribunen gitt, eller?

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 07 nov 03, 00:09
Ja, kom igjen alle mann!!! det er jo en skam at ikke glabussen står og synger på hjemmekamper.. er jo de "verste" på bortekamper!

da får alle som er interessert i å synge til året flytte over til lange stå, sånn at vi kan bli en ennå større gjeng.. men uansett ser jeg ikke noe problem i at djpete bytter side, bare vi drar i gang "røde og hvite" og "gi oss en F" neste sesong, kommer garantert hovedtribunen til å svare.. dette har alle blitt vant til nå.. djpete dro i gang mye av denne synginga på hovedtribunen, men nå klarer de å stå på egne ben, etter et opplæringsår!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 07 nov 03, 02:41
Vil støtte oppfordringene om at flere tar turen over til Lange Stå til året. Virker som om noen av dem som først hadde planer om å stå sammen med oss i Plankehaugen når Hovedtribunen ble revet, allerede nå hopper over. Det gleder jo veldig at de bytter side før de blir jaget vekk av gravemaskinene fra sine faste plasser som de har hatt siden tidenes morgen!

Oppfordringen går derfor videre til alle andre: Det blir bare for dumt om vi blir sunget ut av Havørnan på vår hjemmebane. Håper folk er klar over at det bor mange nordlendinger i Oslo og omegn som kommer til Fredrikstad for å følge Glimt til året! Havørnans søravdeling har såvidt jeg vet fungert bedre enn modersupporterklubben i Bodø...

Og det er mange supporterklubber i Tippeligaen som kommer med langt flere supportere enn bodøfolket!

Lars Thoresen, stolt aristokrat

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 07 nov 03, 07:52
Men blir det noen lange stå til neste år æ? Hørte noen nevne at det skal settes opp sittetribuner der?

Stadion på FMV!

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 07 nov 03, 14:17
Har også hørt rykter om sitteplasser på Lange stå.....
Gladbussen skal i råd om å stå på bortekamper til året. Dette møtet skal skje i vår Gladbuss 19 nov på vei til Norge-Degos. Vi får se...

Gøran Karlsen

Lars Thoresen

A-lagspiller

Lagt til: 07 nov 03, 14:32
Gladbussen er hvertfall sterkt ønsket sammen med Plankehaugen uansett! Vil heve kreativiteten med mer betraktelig:-)

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 07 nov 03, 17:31
Opprinnelig postet av Goran Karlsen
Har også hørt rykter om sitteplasser på Lange stå.....
Gladbussen skal i råd om å stå på bortekamper til året. Dette møtet skal skje i vår Gladbuss 19 nov på vei til Norge-Degos. Vi får se...

Hva med på hjemmebane da? Hva gjør Plankehaugen for å rekrutere da Lars? Har dere planer? Dette bør jo skje før sesongbilettene på sittern blir lagt ut, da vil mange potensielle stående binde seg!

Macka fra start!

Lars Thoresen

A-lagspiller

Lagt til: 07 nov 03, 18:49
Endret: 07 nov 03, 18:55
Tenker så det knaker! Må hvertfall få avklart tribunesituasjonen med klubben i nærmeste fremtid. Hvis vi må over på Gressviktribunen...ja, da vurderer jeg å blåse liv i FFKs venner og sette meg på Hovedtribunen selv;-) Håpet er at vi får ordnet et felt på Lange Stå som IKKE blir sittetribune hvis det er noe i de ryktene. Trodde det skulle bli et par uker fotballferie jeg nå, men må jo søren meg begynne på`n igjen alt nå! Og jammen er det eksamen snart også! Huff og huff og huff og huff... Uansett, så er en avklaring av tribunesituasjonen alfa og omega og hele resten av alfabetet! Skulle gjerne sett at klubben ikke la ut sesongkortene for salg før i januar. Er noen ting vi må få avklart som begynner å haste noe helt forferdelig og som du helt riktig påpeker bør avklares før folk kjøper sesongkortene sine. Det må vel være noen som har fått smaken på et litt mer utsvevende supporterliv etter denne sesongen? Håper å få en foreløpig avklaring til uka. Nå er i det minste klubblisensen i orden....

Tar gjerne imot gode idèer og innspill! Skrik ut folkens! Dette er ikke bare en sak for styret i Plankehaugen men noe som bør engasjere mange.

JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03

Lagt til: 07 nov 03, 19:50
Hva med klokkesvingen da?
I enden av klokkesvingen mot kirkegården er i allefall min favorittplass de gangene jeg ikke er på sittetribunen, i år har det vært alle kamper....

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 07 nov 03, 20:19
Endret: 07 nov 03, 20:20
Er det ikke noe at motstandernes supportere skal stå sånn og sånn i forhold til hjemmelagets ?
Håper de tar med plankehaugen i tankene når de i tilfelle må montere seter!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 08 nov 03, 17:07
Hvis det blir sånn at vi må ha sesongbilletter på stå, så mener jeg at vi i plankehaugen bør ha førsteprio. på
midten der vi er nå, hvis ikke så tror jeg plankehaugen blir en saga blott.
Jeg kommer til å stå på Stå til krampa tar meg. Ingen flytting på meg ihvertfall.

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 03, 23:39
Poenget er at det må avklares snarest. Plankehaugen må bruke medgangsbølgen som et springbrett for god og hissig rekrutering, men folk vil selvsagt vite hvor de evt blir plassert. Klubben må da skjønne at det er i Deres egen interesse å få flest mulig ståplasser fyllt opp av de som går på kamp uansett vær/vind/tabellsituasjon.

Klubben bør også forstå hvor viktig plasseringen (akustikk osv.) vil være for rekruttering av sterke syngende støttespillere.

Drøyer dette like lenge som planleggingen av ny stadion, ja se da mister man en stor sjans til å rekrutere maaaange stemmesprengende supportere. Vet selv om flere som nå sitter på gjerdet og venter på utfall av dette vanvittige drama vedrørende: Return of the Plankehaugen:ffk:

Macka fra start!

Jon

Juniorspiller

Ble medlem: 26 jun 03

Lagt til: 10 nov 03, 07:56
Hvis det blir sittetribune på lange stå er det vel bare å stå imellom stolene?? Får håpe at det ikke blir plassreservering, bare. (Kjipt for den karen som kjøper plass til familien midt inne i plankehaugen ;)

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 10 nov 03, 11:44
Sorry,jeg mente hjemmekamper i mitt forrige innlegg i denne tråden,Djpete.
En ting som hadde hatt stor betydning for meg hvis vi skulle stå,er å ha en fast plass i haugen. Man kunne for eksempel malt tall/bokstaver i betongen hvor de som synger mest kunne stå,slik at man på en måte kunne få en fast plass midt i haugen.Utrolig slitsomt å måtte kjempe til seg en plass hvis man skulle være litt sent ute.

Gøran Karlsen

Lars Thoresen

A-lagspiller

Lagt til: 10 nov 03, 12:36
Endret: 10 nov 03, 12:40
Tror ikke det blir vanskelig å ordne med nummer i betongen, men gjennomføringen blir ikke like lett. Hadde vært bra om vi kunne få til en reservert plass for haugen med et visst antall billetter kun for medlemmer. Hvis vi ikke klarer å bli kvitt alle billettene, kan de resterende legges ut for salg til den gemene hop etter en viss tid. Hvis man alltid har for eksempel 300 reserverte billetter og plasser til medlemmer på et eget felt, vil det hjelpe betraktelig på. Problemet i dag er at alle og enhver kan stå sammen med oss, noe som i og for seg ikke er negativt med henblikk på å gjøre folk vant til å bli med og synge. Dessverre blir den gemene hop kun med i unntakstilfeller. Dermed får vi kun den negative effekten av at vi har de beste ståplassene på Stadion, nemlig at alle vil stå så nær midten som mulig, det vil si sammen med Plankehaugen. Da blir det trangt!

Et bedre system for plassreservering til Plankehaugens medlemmer bør vi uansett jobbe for. Ikke bare av ovenfor nevnte grunn, men også fordi teknisk sett så kan vi risikere å ikke komme inn på kamp med dagens system. Til året vil flere kamper risikere å bli utsolgt. Større rift om billetter = større sjanse for ikke å få billett. Det gjelder også oss. Derfor synes jeg uansett vi bør få en egen billettkvote. Kanskje vi også bør jobbe for et eget sesongkort for medlemmer. Vi har jo bra rabatt på billetter i dag, noe det er flott om vi får videreført. Dermed er det nok ikke realistisk å få sesongkort som senker prisen ytterligere, men et sesongkort vil være en mulighet for de ivrigste til å sikre seg en plass på alle kamper. Og da kan det jo være greit å ha selvom man eventuelt betaler akkurat det samme som alle dem som kjøper enkeltbilletter. Dessuten blir gjerne sesongkortinnehavere prioritert ved billetter til store cupkamper og liknende. Vil være urettferdig om våre medlemmer ikke skulle få muligheten til å være med relativt tidlig i køen. Tror nok vi vil få en egen kvote vi også, men man vet jo aldri.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 10 nov 03, 16:43
Opprinnelig postet av djpete

Hos Klanen står alt fra advokater til sosialklienter sammen og synger motstandere i senk. Det er trend å være med i klanen, det bør nå også gå trend i å stå sammen med Plankehaugen!

Ja det er helt korrekt at det slik i Klanen og det hadde vært fint å få til med Plankehaugen. Men for slik rekruttering tror jeg at fex. det som skjedde på Melløs ikke var bra. Hvis vi skyver forholdene til side og spillet som var nedkjølende så er det ikke bra at visse merkelige individer fra Red Beavers fremstår som en del av PH. Jeg tenker fex. på han som stod med ropert`en foran dere i hockey drakt. Gutta i PH ser jo ordentlige ut og oppfører seg bra og jeg ble positivt overrasket når jeg hørte lederen for PH på P3. Men det er negativt mht. å fange opp mer voksne folk i alle klasser når mensgutta står hos dere.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

Lars Thoresen

A-lagspiller

Lagt til: 10 nov 03, 18:19
Endret: 10 nov 03, 18:21
Er heller ikke spesielt fornøyd med mensguttas fremtoning de siste to kampene denne sesongen. Har ikke vært noe problem før de to siste kampene da det kun har vært et fåtall bevere som har vist nevneverdig interesse for fotball. De to siste kampene kom det en relativt stor gjeng fra RB. Dessverre også et par med tre hjerneceller på deling. Så flere som reagerte i Moss og ennå flere som ristet på hodet under Oslo Øst-kampen. Da klarte noen fra bevergjengen å komme i klammeri med FFKs vakter. Ikke så rent lite uintelligent å kaste tomme spritflasker på indre bane for så å nekte å gi fra seg de flaskene man så står og vifter med foran trynet på vaktene. Argumentet for ikke å gi fra seg flaskene var: "Det er jo mange andre som har smuglet med seg flasker inn i dag; hvorfor må jeg gi fra meg min flaske da?" Kanskje fordi tosken stod og viftet med flaska rett foran trynet på vaktene og fordi klubben risikerer bot når folk åpenlyst drikker på tribunen og kaster tomflaskene på indre bane? Fikk selv ikke med meg episoden som kom senere som medførte litt blodsutgytelse, men forsto at en del var rimelig oppgitt over bevergjengen. Det jeg fikk med meg var beverenes stolte sang når en av gutta åpenbart hadde gjort noe de var stolte av: "Red Beavers, Red Beavers, Red Beavers Fredrikstad!" Ytterligere kommentarer er egentlig overflødige...

Er er rett og slett jævlig irriterende at man må bruke tid og energi på slike ting. For det er til slutt først og fremst Plankehaugen men også FFK som får et dårlig rykte hvis beverene på død og liv skal stå sammen med oss og ikke klarer å skjerpe seg. Håper vi får til et tett samarbeid med klubbens vakter, vektere og politi for å hive ut folk som ikke klarer å oppføre seg nogenlunde ålreit. Dette gjelder selvfølgelig også våre egne medlemmer. Det enkleste er selvfølgelig hvis beverene klarer å omstille seg litt og innser at Stadion ikke er Stjernehallen. På Stadion følger man FFKs og NFFs regelverk. Klarer man ikke det, går det til syvende og sist ut over FFK også. Supportere skal være en støttespiller og en ressurs for klubben sin. Slik RB fremstod i de to siste kampene denne sesongen, klarte de ikke å leve opp til det idealet. RB må rett og slett ta et skikkelig tak i nakken på seg selv. Det enkleste vil være om de gjennomfører litt selvjustis og ber enkelte av sine medlemmer om å holde seg borte fra Stadion, det vil rense luften betraktelig. Hvis RB klarer å gjennomføre den prosessen, skal jeg ta av meg hatten, bøye meg i støvet med mer. For det vil nok bli en vanskelig og ubehagelig prosess. Lykke til!

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 10 nov 03, 22:01
Støttes Lars .... Jeg sto like ved inteligensaen fra RB på Oslo Øst kampen, mindre fornuftig gjeng skal man jammen lete lenge etter. Sang i total takt med alle andre, dvs. de få gangene de faktisk greide å synge samme sang som alle andre. Så skulle de småsloss seg i mellom + det med vaktene. Bad dem en 5-6 ganger om å klappe igjen, men det hjalp ikke mer enn 4 sekunder av gangen .... Få ut de som lager kvalm og har IQ på samme nivå som promillen, resten er velkommen. Selvfølgelig er det ikke alle som er nek av dem, ønsker ikke å skjære alle over samme kam her.

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 11 nov 03, 10:46
Her må jo vaktene til FFK ta affære. FFK må ha og har interesse for at PH vokser seg større og må hjelpe til. Litt selvjustis må også PH ha og det tror jeg de har, men det er synd hvis PH skal bruke tid på rydde unne folk utenfra som ødelegger for dem.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914