Husk meg
Brukernavn
Passord

FFk må øke sitt budsjett med 50 mill

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 23 aug 07, 16:34

Må øke budsjettet til 150 millioner

I løpet av få år må FFK opp mot 150 millioner kroner i budsjett.

I løpet av de kommende årene må vi øke budsjettet ytterligere. Jeg tror vi må opp i 150 millioner om kort tid. Det er potensialet til Fredrikstad Fotballklubb, mener Andersen.

www.sa.no/sport/article2943942.ece

Hva tror dere andre, kan lille Fredrikstad som by klare det?

Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07

Lagt til: 23 aug 07, 16:36

Innen 5 år er FFK en toppklubb i norge med et budsjett rundt 150 mill

---------------------------

-Funkær fett det

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 23 aug 07, 19:20
Opprinnelig postet av Patrioten

Hva tror dere andre, kan lille Fredrikstad som by klare det?

Ja, det tror jeg vi kan klare. Men, det krever et par ting:

1. at vi havner på plassen vi er på nå eller høyere i år (resultatet i år vil påvirke en god del av punktene under her).

2. at en ny hovedsponsor kommer på plass eller at vi får frem en langsiktig avtale med den vi har nå med vesentlig bedre økonomiske rammer.

3. at vi klarer å øke omsetningen på ikke-fotball-relaterte ting på stadion (parkering, kontorbygg, utleie av VIP-områder, konferanser, etc)

4. at vi slutter å arrangere risikable konsertarrangement eller markedsfører dem bedre

5. at Morgan ikke blir dømt (det vil sette oss tilbake en del dersom MA permitteres, må sone, sies opp, osv)

6. at vi benytter oss av sponsormulighetene bedre (her kommer ting som salg av stadionnavn, f.eks. inn)...

7. at merkevaren FFK blir mer utnyttet av riksdekkende sponsorer enn lokale (jeg tror ikke det er mulig å trekke så voldsomt mye mer penger ut av det lokale næringsliv - jeg tror f.eks. ikke det er reelt å få en lokal sponsor til å betale like mye som en nasjonal) - og dermed "vanner" vi ut litt lokal sjel igjen.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 23 aug 07, 20:35

Enig i ovennevnte punkter. Jeg tror, enkelt oppsummert, at det er to faktorer som er viktige. At den sportslige fremgangen fortsetter med langsom men stabil fremgang. Viktig at det ikke går for fort, ellers går lufta alt for lett ut av ballongen igjen. Det andre er at entusiasmen fortsetter, og kanskje tar seg opp enda litt. Da trengs ikke bare suksess alene, men suksess på den rette måten. Det betyr en del å ikke gå for langt i å kjøpe opp knallspillere fra hele Europa/verden, men heller ha et visst antall spillere man kan identifisere seg med. Og så er det sikkert en rekke andre ting som betyr mye, hvorav det meste antagelig gjøres veldig riktig i dag.

En bra ting vil være om farsen av en sak mot Morgan Andersen avsluttes på en skikkelig måte og legges død. Den mannen betyr enormt mye for FFK (og Fredrikstad) og det vil være synd om mange henger seg opp i alt sladder og bullshit og bestemmer seg for å hate mannen for all tid bare fordi en del medier legger opp til det.

Fredrikstad er forøvrig ingen liten by i norsk målestokk. Det er helt naturlig at Østfold har et fotballsentrum, og like naturlig at dette er Fredrikstad. 150 mill i årsomsetning høres mye ut, men det er vel den veien fotballøkonomien går, og da er det bra at FFK er med på kjøret. Det finnes liksom ingen alternativer om man skal henge med. Synd, men det er det lite å gjøre med.

Selvsagt klarer "lille" Fredrikstad dette. Så lenge man har dyktige folk med masser av is i magen og som våger å tenke i store perspektiver (ikke lokale ledertyper som synes det er ålreit å ha fokus på å slå Lisleby til lørdan) så kommer dette til å gå bra, tror jeg. Det har i alle fall vært gjort mye bra de siste årene, så når jeg sier at jeg ikke egentlig er optimist, jeg bare vet at det kommer til å gå bra med FFK en stund nå, så bygger det på en overbevisning som slett ikke har kommet helt av seg selv. Det er mulig å gjøre ting riktig i Fredrikstad også, bare man ikke krangler med eller måler seg med naboen hele tiden. Og ikke tar fullstendig av hver gang vi har vinden i ryggen.

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 23 aug 07, 21:37
150 millioner er ganske så mye penger, og hvor disse skal tas fra er et godt spørsmål. Det lokale næringslivet
vil jeg ikke tro har kapasitet til å yte den store skjerven til dette hårete målet, da det rett og slett ikke er nok penger som strømmer gjennom Fredrikstad (med mindre Høili plutselig
skule finne på å testamentere brorparten av formuen sin til FFK i forskuddsarv).

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 23 aug 07, 22:14

Opprinnelig postet av Snæbbis
150 millioner er ganske så mye penger, og hvor disse skal tas fra er et godt spørsmål. Det lokale næringslivet
vil jeg ikke tro har kapasitet til å yte den store skjerven til dette hårete målet, da det rett og slett ikke er nok penger som strømmer gjennom Fredrikstad (med mindre Høili plutselig
skule finne på å testamentere brorparten av formuen sin til FFK i forskuddsarv).

Nå ligger det vel i kortene at Morgan ser litt mer på det nasjonale market enn mange andre. Som du skriver vivl ikke det lokale markedet være i stand til å opprette så store summer, mens man ved å være en god ambasadør for fotballen i Norge og internasjonalt fort kan bli attraktiv for større og betraklig mer nasjonale aktører... Tunge aktører som har mye penger å "kaste" bort på sponsing... Kunne vært artig å høre hva f.eks Jacob Lund mener FFK`s markedsverdi er p.t og hva den kan bli med riktig sportslig suksess...

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914