Wehrman ønsker Stefanutto
BER FFK HENTE NY LSK SPILLER
FFK-dirigent Kasey Wehrman ønsker at klubben henter hans gamle Lillestrøm-kompis Shane Stefanutto før overgangsvinduet stenger.
Australske Wehrman kom fra Lillestrøm for halvannen måned siden. Nå ønsker han at landsmannen slår følge til Fredrikstad.
- Jeg sa det til trenerne i klubben at de burde hente inn Stefanutto. Vi trenger en venstreback, sier Wehrman til Dagbladet.
Ingenmannsland
Fredrikstad har havnet i et slags ingenmannsland på tabellen. Før bortemøtet med Viking ligger de sju poeng fra kvalikkplass og sju poeng fra bronseplass. Nyervervelser som Wehrman og Ardian Gashi, samt en god hjemmeform gjør at klubben heller ser oppover enn nedover på tabellen.
Midtbaneankeret ønsker at Fredrikstad skal handle nå for å bygge et slagkraftig lag til neste år. Og det er ikke bare Stefanutto som står på ønskelista.
- Vi må selvsagt forsøke å gjøre det best mulig i denne sesongen. Men hvis vi kan hente inn tre-fire stykker nå - betinget av at de ikke er for dyre - så kan vi få spilt dem inn i laget og få inn struktur slik at vi er klare til neste sesong, sier 29-åringen som utenom en venstreback ser på en rutinert spiss som det mest prekære. Stefanutto, som har imponert i årets sesong, har kontrakt med LSK ut sesongen.
Til duell
FFK-trener Anders Grönhagen kaster seg ikke umiddelbart på telefonen til Åråsen
- Det er ikke aktuelt for øyeblikket. Men som alle andre kikker vi rundt etter spillere som kan passe inn i laget, sier Grönhagen til Dagbladet.
- Jeg skal være her i tre år, og skal forsøke å gjøre Fredrikstad til et topplag. Det får heller ikke bli for mange nye på en gang, mener FFK-treneren.
I kveld møter Gashi og Wehrman blant annet Viking-kaptein Nikolai Stokholm til duell i Stavanger.
- Jeg tror vi kan gi dem en god kamp og gjøre det vanskelig for dem. Vi vet akkurat hvordan de spiller, sier Wehrman.
Viking gjør et par endringer på laget etter 1-4-fadesen mot Sandefjord sist helg. Jone Samuelsen erstatter sannsynligvis André Danielsen.
Og både den tyske backen Rene Klingbeil og Thomas Myhre banker på førstelagsdøra. På top må Hannes Sigurdsson vike for siddisenes toppscorer Peter Ijeh som sonet karantene sist.
- Er Peter Ijeh klar igjen? spør Werman til Dagbladet.
- Hmm. Det hjelper jo ikke akkurat, avslutter Kasey Wehrman.
Hva tror folk? Trenger vi en ny venstreback? Er ikke Johan Sjöberg god nok?
---------------------------
Ære være Plankebyen
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Per Egil
Hva tror folk? Trenger vi en ny venstreback? Er ikke Johan Sjöberg god nok?
Nå er det viktig å huske på at Johan Sjöberg ikke er venstreback. Det bør ikke være en langsiktig løsning å bruke han på venstreback. Så ja, vi trenger en venstrebeint spiller som faktisk er venstreback og trives i posisjonen. Så får vi bruke Sjöberg inntil videre.
Shane Stefanutto ville vært en god signering.
Opprinnelig postet av Rey
Johan Sjöberg er jo ikke venstreback, selv om han har klarte seg bra i den ene kampen han har spilt der. Vil likevel ikke ha Stefanutto da han går på kvoten over spillere fra utenfor EØS.
Stefanutto har italiensk pass.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Jeg liker tanken på Stefanutto fordi han er en meget god venstreback. Synd selvsagt at han er non-eu, men det er vel en situasjon som endrer seg i FFK med tiden uansett. Det er ikke så mange gode venstrebacker der ute, og det mangler en i FFK nå. Den beste vi har er egentlig midtstopper, alternativt høyreback - og likevel vår beste på venstresiden.
Er klar for Stefanutto, så får man heller velge mellom West eller Fofana til hver enkelt kamp om det trengs.
"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"
- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Et uopplyst innlegg
Ante ikke at Stefanutto var eu-spiller. Men det er jo bare bra, det. Er likevel skeptisk, ikke til Stefanutto, men til om LSK er villige til å selge ham - og om FFK er villige til å gjøre flere tunge investeringer i år. Det er noe med å ikke gjøre for mye utskiftninger på kort tid også. Men etter at Bertie forsvant er det farlig tynt på venstrebacken vår. Vi har ca ingen som primært spiller på den plassen for tiden. Det holder ikke i lengden, det skjønner jo alle.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Ante ikke at Stefanutto var eu-spiller. Men det er jo bare bra, det. Er likevel skeptisk, ikke til Stefanutto, men til om LSK er villige til å selge ham - og om FFK er villige til å gjøre flere tunge investeringer i år.
Nå går vel kontrakten hans med LSK ut etter denne sesongen, og når klubben har brukt mye penger på Marius Johnsen så har Stefanutto signalisert at klubbskifte kan være aktuelt.
Sier det igjen løp og kjøp
Vi kan skrive kontrakt med Stefanutto nå, også kommer han etter denne sesongen gratis?
A friend is someone who has the same enemies you have.
Løøøøøøøøøøøøøøøøøp og kjjjjjjjjjjjjøøøøøøøøøøøøp!
Kjenner en aussie som blir glad hvis dette går i boks
FRIHET FOR ULTRAS
WATERS=VERDENS STØRSTE IDIOT!
UEFA KØPPEN 2007?!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi èn for alle og alle for èn
Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho
SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859
Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur
Moro at Kasey er enig med meg da, he-he.
Skal ikke mye til å heve v.backposisjonen vår et hakk. Shane ville heve den med opptil 4. Denne plassen er plassen vi har mest å gå på, får vi inn han blir vi definitivt et mye bedre lag. Finnes mange risikoinvesteringer i fotball, dette ville ikke være det.
Rød.... hvit... og patriot!
Opprinnelig postet av djpete
Moro at Kasey er enig med meg da, he-he.
Skal ikke mye til å heve v.backposisjonen vår et hakk. Shane ville heve den med opptil 4. Denne plassen er plassen vi har mest å gå på, får vi inn han blir vi definitivt et mye bedre lag. Finnes mange risikoinvesteringer i fotball, dette ville ikke være det.
Helt enig med deg. Shane vil være en garantert hit i FFK. Etter mitt syn,så er han den beste venstre back i Norge nå. Kontrakten hans går ut i December og han vil ikke skrive ny med LSK. Hadde vært enda en kjempe-signering av en spiller til FFK.
Shane og en knallgod spiss,så er vi der jeg ønsker vi skal være
Gashi!
Opprinnelig postet av T.Olsen
Høyrekant?
Jeg vil ikke ha høyrekant i dette overgangsvinduet.Jeg er enig med Grønis,at det ikke kan komme for mange spillere på en gang. Noen må ut,hvis vi skal ha nye inn. Ellers kan ikke FFK klare å lønne spillerene.Minst mulig tropp,med mest mulig kvalitetsspillere er det FFK trenger for å bli et topplag i Norge.
Enig med siste taler. Hvis vi får en ny høyre kant nå blir det Bjørkøy som ligger an til å måtte vike. Jeg tror ikke det er gunstig. Selv om Bjørkøy ikke er den optimale kantspiller er det verdifullt å ha ham på banen.
Dessuten, hvis Bjørkøy skulle bli degradert til erstatter for Gashi så stiger vel risikoen for at han forsvinner heller før enn senere. Det ville ikke være bra.
Her er det egentlig bare å få ut fingern, Morgan! Tippeligaens kanskje beste venstreback er fortsatt tilgjengelig, og han har lov til å diskutere overgang og skrive kontrakt med andre klubber nå, slik at han kommer gratis etter sesongslutt. Er det noe å vente på? Her bør FFK handle raskt før han bestemmer seg for å forlenge med LSK.
UEFA KØPPEN 2007?!
Har du lest forumets retningslinjer?
Det hadde jo vært helt konge å fått i orden det her, men helt serriøst, tror dere det er mulighet for at han kommer? Morgan sa jo riktignok nei til at Tegström skulle komme også, men han sier jo at de er fornøyde med spillerstallen nå og at det ikke kommer flere. Det blir ikke litt mange nye fjes på en gang (Jeg bare spør, påstår ikke)? Er ikke alt "investorkruttet" svidd av alt?
Opprinnelig postet av Shadar
Er ikke alt "investorkruttet" svidd av alt?
Nå er det vel snakk om at han skal komme gratis etter sesongen, da kontrakten har gått ut. Det blir dermed bare sign-on-fee og lønn som blir utgiftene. Og kommer han etter sesongen så blir det jo de tre som har kommet som kommer inn denne sommeren. Etter sesongen må vi jo mest sannsynlig uansett på jakt etter venstreback, så hvorfor ikke hente en av de bedre som er å oppdrive til lav kostnad? :)
Opprinnelig postet av Shadar
Det hadde jo vært helt konge å fått i orden det her, men helt serriøst, tror dere det er mulighet for at han kommer? Morgan sa jo riktignok nei til at Tegström skulle komme også, men han sier jo at de er fornøyde med spillerstallen nå og at det ikke kommer flere. Det blir ikke litt mange nye fjes på en gang (Jeg bare spør, påstår ikke)? Er ikke alt "investorkruttet" svidd av alt?
Her vil det jo være snakk om en overgang som gjør seg gjeldende fra og med etter sesongen. Det vil si inngå en avtale med han nå som trer i kraft etter at kontrakten med LSK går ut. At det ikke hentes inn nye spillere i dette overgangsvinduet tror jeg de fleste er inneforstått med.
Bla bla...og så til saken: JA takk...til Stefanutto...det ville vært en signering på Gashi/Wehrman nivå !!
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- UEFA cup group stage 2007 ?
- ...Stolt juletre!
Ja hvis det er under 6 mnd igjen av kontrakten til Shane så bør vi vel prate med ham. For å være helt ærlig så tror jeg han kommer hvis ikke det kommer en utenlandsk klubb på banen i 12. time.
P.S. Jeg trodde folk hadde håp om at han skulle komme innen Fredag, men da er det mer skjønnbart.
Hadde vært reine julekvelden , dersom han velger å komme til FFK.
Uten tvil en spiller som står høyt oppe / øverst på ønskelista sammen med Espen Rud i Odd.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!
Opprinnelig postet av Costanza
Lillestrøm ønsker å forlenge med Shane Stefanutto og har hatt møte med ham i dag. De er enig om lengde og det økonomiske, men Stefanutto er fortsatt usikker på om han vil bli i klubben på grunn av konkurransen på venstreback (les: kjøpet av Marius Johnsen) og vurderer tydeligvis fortsatt klubbskifte.
Her er det egentlig bare å få ut fingern, Morgan! Tippeligaens kanskje beste venstreback er fortsatt tilgjengelig, og han har lov til å diskutere overgang og skrive kontrakt med andre klubber nå, slik at han kommer gratis etter sesongslutt. Er det noe å vente på? Her bør FFK handle raskt før han bestemmer seg for å forlenge med LSK.
Er redd det er for sent å hente han nå. Her burde klubben vært på banen for mer enn 1 måned siden, mens situasjonen rundt han var mer usikker. Han har spilt sine beste kamper for Lsk den siste tiden, og er vel sikkert lysten på noe utlandet, dersom han velger bort Lsk. Hadde trua på at vi kunne sneket til oss han, for en stund siden, men den trua har minket etterhvert som han har overbevist for Lsk. Håpet har jeg dog...:-)
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Costanza
Lillestrøm ønsker å forlenge med Shane Stefanutto og har hatt møte med ham i dag. De er enig om lengde og det økonomiske, men Stefanutto er fortsatt usikker på om han vil bli i klubben på grunn av konkurransen på venstreback (les: kjøpet av Marius Johnsen) og vurderer tydeligvis fortsatt klubbskifte.
Er redd det er for sent å hente han nå. Her burde klubben vært på banen for mer enn 1 måned siden, mens situasjonen rundt han var mer usikker. Han har spilt sine beste kamper for Lsk den siste tiden, og er vel sikkert lysten på noe utlandet, dersom han velger bort Lsk. Hadde trua på at vi kunne sneket til oss han, for en stund siden, men den trua har minket etterhvert som han har overbevist for Lsk. Håpet har jeg dog...:-)
For sent å hente han? Jeg tipper Marius Johnsen fikk en meget god lønn når han gikk til LSK. De må nok punge ut like mye for Shane,for å få han til å bli. Ønsker LSK å ha 2 venstre backer med høye lønnsutgifter?? Jeg tror ikke det. Her kommer FFK eller en annen klubb til å overby LSK i lønn og sign on fee. Shane vil kanskje også spille for FFK,etter som hans Australske kamerat Kasey ønsker han til FFK. Jeg tror Han kommer til FFK som bosman-spiller i vinter,og signerer kontrakten i høst med en fet sign on fee
Opprinnelig postet av JJunior
Stefanutto hadde helt klart vært en spillemessig forsterkning for FFK, men har vi ikke for mange spillere fra non-EU land nå allerede?
Stefanutto har også Europeisk pass (Italiensk) i tillegg til sitt Australske
Mener han har italiensk og australsk pass...
Går det ikke bra da?
Da støtter jeg helt klart et kjøp av Stefanutto jeg og!
:-)
Opprinnelig postet av benksliter`n
For sent å hente han? Jeg tipper Marius Johnsen fikk en meget god lønn når han gikk til LSK. De må nok punge ut like mye for Shane,for å få han til å bli. Ønsker LSK å ha 2 venstre backer med høye lønnsutgifter?? Jeg tror ikke det. Her kommer FFK eller en annen klubb til å overby LSK i lønn og sign on fee. Shane vil kanskje også spille for FFK,etter som hans Australske kamerat Kasey ønsker han til FFK. Jeg tror Han kommer til FFK som bosman-spiller i vinter,og signerer kontrakten i høst med en fet sign on fee
Han har allerede fått et tilbud, og Johnsen kan/ jo brukes også på midtbanen iflg Nordli. Var dog ikke bare Lsk jeg tenkte på. Regner med at andre klubber også får øynene opp for spilleren etter hans opptreden i det siste. V.backer er ettertraktet på spillermarkedet, og han fremstår som en meget god en om dagen. Situasjonen var ikke slik for en stund siden, noe som bevises av at ikke LSK allerede har sikret fornyet kontrakt med spilleren.
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Han har vel også sagt at han ønsker seg til en annen klubb i utlandet mener jeg å huske??
Det er vel bare naturlig at en spiller av Stefanuttos kaliber drømmer om England eller noe lignende. Men det er det mange spillere som gjør.
For øyeblikket synes sikkert Shane det er spennende nok å kjempe om seriegull med LSK, men hvis han vil flytte på seg etter sesongslutt og ingen større ligaer kommer med noe fristende bud så ser vel FFK ut som et attraktivt lag. Jo flere gode spillere vi allerede har, jo mer fristende er det for andre gode spillere å komme hit.
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Opprinnelig postet av SirLion
http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article1312697.ece Stefanutto har ikke gitt no svar til LSK... Come on Fredrikstad!!
Er for seint nå!!
Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...
Og der var vi ufortjent ute av UEFA-cupen og. Ja, ja vi får kvalifisere oss til neste år via serien
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914