Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor bærer dette.... og noen tilbakeblikk

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 10 aug 07, 16:14

Opprinnelig postet av Magnum

Eller har han rett og slett ikke vært i én klubb (i hvert fall ikke etter han gikk av som landslagstrener) lenge nok til at en kan konkludere hva som har med Drillo å gjøre og hva som har andre årsaker?

Godt poeng. Og det å bli motarbeidet av spillerne kan ikke gjøre saken lettere... ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 10 aug 07, 19:36

En ekspert på psykologisk innsikt og mental motivasjon som blir motarbeidet av spillerne?

Mangler det ikke på evnen så må det ha manglet på innsatsen.

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 10 aug 07, 20:13
Endret: 10 aug 07, 20:19
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Drillo fikk mye ære/pepper for sin trenergjerning i 2005 sesongen. Han var jo hovedtrener på papiret. KTE gikk klar av alt som var negativt, selv om han var en betydelig del av trenerapparatet. Han var på nesten alle treninger og kamper, selv om Drillo ledet disse. Da KTE overtalte Drillo til å være vikar en sesong ble de enige om hvordan FFK skulle spille, uten at noen av dem svelget altfor mange kameler. KTE var også med på alle beslutninger om spillerkjøp/-salg.

Tror ikke man skal legge altfor stor vekt på at det var Drillo ,og ikke Eggen, som var hovedtrener den sesongen.

Dette utsagnet beviser en totale mangel på  kontakter og innsikt i spillergruppa og støtteapparat på den tiden. Trodde det nå var en kjent sak at Drillo på denne tiden hadde fullstendig mangel på respekt og tillit i spillergruppa, bortsett fra hos noen få enkeltspillere (Hoås og Bertelsen bl.a)  Hans totale mangel på toveiskommunikasjon og sosiale antenner kom klart til uttrykk. Dette er vel kanskje hovedgrunnen til at han har lykkes som landslagstrener, og ikke som klubbtrener. På landslaget  unngikk han den daglige omgangen med mennesker. Drillo er sikkert et geni på enkelte punkter, men ikke som klubbtrener iallefall.

En annen ting som også er fakta er at Eggen ble gitt totalt ansvar på slutten av sesongen, selv om det utad ble sagt at de to vel var sidestilt. Dette vet jeg 100% sikkert.

Drillo var en flopp som klubbtrener i FFK, de som ikke ærkjenner det er enten sinnsykt sta og glad i Drillo, eller misliker Eggen og vil ikke tilkjenne han æren for at vi overlevde.

For all del, jeg gudbenåder ikke Eggens evner som fotballtrener, men at han hadde en egen evne til å få det beste ut av laget i pressede situasjoner (les, nedrykksstrid) er hevet over tvil, og det skylder vi han takk for.

Ganske lei av denne diskusjonen, og dette blir mitt siste innlegg i så henseende, men måtte bare svare på feilaktige insinuasjoner. hva ansvar gjelder:-)

Rød.... hvit... og patriot!

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 10 aug 07, 20:48

Pilen peker oppover for FFK. Noen av grunnene for det er:

-Juniorsatsingen ser ut til å bære frukter.

-Talenter i hele Østfold har begynt å satse i FFK,og drømmer om spill for FFK.

-Entusiasmen i byen. FFK har et stort publikum.

-FFK er i ferd med å bli Østfold`s fotballklubb

-Stor entusiasme og giverglede blandt investorer.

-Plankehaugen,stadionpublikum og BRH blir stadig større og bedre til å støtte guttæne både på hjemmebane og bortebane.

-Vi har fått en fantastisk ny stadion,som alle FFK-fans er stolt og glad over.Men stadion blir for liten for å ta av for den stadig økende publikumstilstrømningen.Stadion må utvides for å ta i mot fremtidens nye FFK-fans.

-FFK-Organisasjonen blir stadig bedre.

-Nøkkelpersoner for FFK`s succe.Terje Høyli,Morgan Andersen,Ulf Berg og Zoran m.f. gjør et viktig jobb og bidrag til klubben....takk til dem

Fremtiden ser lys ut for FFK. Nå venter vi bare på FFK`s 10 seriegull og cupgull nr 12 

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 12 aug 07, 08:26

Opprinnelig postet av djpete

En annen ting som også er fakta er at Eggen ble gitt totalt ansvar på slutten av sesongen, selv om det utad ble sagt at de to vel var sidestilt. Dette vet jeg 100% sikkert.

Drillo var en flopp som klubbtrener i FFK, de som ikke ærkjenner det er enten sinnsykt sta og glad i Drillo, eller misliker Eggen og vil ikke tilkjenne han æren for at vi overlevde.

Akkurat dette som var mitt inntrykk også, men jeg kjenner ikke FFK godt nok internt til å vite at det var slik. Men inntrykket jeg fikk via media var akkurat som du forteller her. Da alt var i ferd med å gå til pokker utover høsten trakk Drillo seg tilbake, og Eggen jr overtok skuta igjen. Og reddet oss med et nødskrik. Jeg har alltid vært overbevist om at hvis Drillo hadde fortsatt som trener ut sesongen (i realiteten, ikke bare på papiret) så hadde FFK rykket ned.  

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 12 aug 07, 08:51
Er også lei den diskusjonen. Eggen fikk oss tilbake til eliten, mot dem flestes odds. Vi stabiliserte oss i Tippeligaen etter 20 år i breddeiddrettens verden, dog med nød og neppe. Dette bør vi være han evig takknemlig....

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 13 aug 07, 10:46

Søndag 26/8 (18. runde)
Fredrikstad - Tromsø ( kl 18.00) = 3 poeng

Mandag 3/9 (19. runde)
Stabæk - Fredrikstad ( kl 19.00) = 0 poeng

Søndag 16/9 (20. runde)
Fredrikstad - Brann ( kl 18.00) = 1 poeng

Søndag 23/9 (21. runde)
Vålerenga - Fredrikstad ( kl 18.00) = 0 poeng

Søndag 30/9 (22. runde)
Fredrikstad - Rosenborg ( kl 18.00) = 1 poeng

Søndag 7/10 (23. runde)
Start - Fredrikstad ( kl 18.00) = 0 poeng

Søndag 21/10 (24. runde)
Fredrikstad - Sandefjord ( kl 18.00) = 3 poeng

Søndag 28/10 (25. runde)
Fredrikstad - Strømsgodset ( kl 18.00) = 3 poeng

Søndag 4/11 (26. runde)
Odd Grenland - Fredrikstad ( kl 18.00) = 1 poeng

= 12 poeng til gir oss 35 totalt

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 aug 07, 10:55
her var det masse feil

Fredrikstad - Tromsø  = 3 poeng

Stabæk - Fredrikstad  =  1 poeng.

Fredrikstad - Brann  = 1 poeng

Vålerenga - Fredrikstad   = 1 poeng

Fredrikstad - Rosenborg  = 1 poeng
Start - Fredrikstad  =  3 poeng Der kommer borte seieren

Fredrikstad - Sandefjord = 3 poeng

Fredrikstad - Strømsgodset  = 3 poeng

Odd Grenland - Fredrikstad  =  3 poeng vi tar den også

16 poeng til gir oss 39 totalt 

http://keiko99.net

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 13 aug 07, 11:11
her var det masse feil

Fredrikstad - Tromsø  = 3 poeng
Stabæk - Fredrikstad  =  3 poeng. Der kommer borte seieren

Fredrikstad - Brann  = 3  poeng

Vålerenga - Fredrikstad   = 3 poeng

Fredrikstad - Rosenborg  = 1 poeng

Start - Fredrikstad  =  3 poeng

Fredrikstad - Sandefjord = 3 poeng

Fredrikstad - Strømsgodset  = 3 poeng

Odd Grenland - Fredrikstad  =  3 poeng

21 poeng til gir oss 44 totalt

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 13 aug 07, 21:48
Opprinnelig postet av djpete

Dette utsagnet beviser en totale mangel på  kontakter og innsikt i spillergruppa og støtteapparat på den tiden.

Poenget mitt var ikke at Drillo var bedre enn enn Eggen, eller omvendt. Forstår ikke helt hvordan du tolket det slik, men ok.

Det jeg hevdet er at det ikke var så stor forskjell på 2005 sesongen og de årene KTE hadde ansvaret 100% hele sesongen. Dette fordi KTE hadde en klar medbestemmelsesrett når det gjaldt spillerkjøp/-salg og spillestil. Frem til han tok over alt ansvar sent på høsten.

Hadde noen egenopplevde erfaringer fra treninger og utsagn fra spillere som kan bidra i diskusjonen om hvem som hadde spillerenes respekt, men det får vi evt ta i en egen tråd.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914